Η Mercedes εκτέλεσε την τέλεια στρατηγική στα δύο της μονοθέσια, αλλά ο Sebastian Vettel οδήγησε έναν μαγευτικό αγώνα, διαχειρίστηκε άψογα τα ελαστικά του και έφτασε σε μια αγχωτική νίκη. Οριακά δεύτερος ο Valtteri Bottas, στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Lewis Hamilton.
Ήταν μια νίκη που έμοιαζε «ντυμένη» εξαρχής στα κόκκινα. Το 1-2 της Scuderia από τις κατατακτήριες δοκιμές και ο εξαιρετικός ρυθμός των Vettel και Raikkonen, τόσο χθες, όσο και την Παρασκευή το
απόγευμα, συνιστούσε πως η Mercedes χρειαζόταν να βγάλει μπόλικους άσους από το μανίκι για να καταπολεμήσει την ξεκάθαρη υπεροχή των Ιταλών. Και το έκανε. Με μια ανέλπιστη στρατηγική κίνηση και μπλοφάροντας άψογα στον 18ο γύρο για πιθανή είσοδο του δεύτερου μετά την εκκίνηση Valtteri Bottas στα pits, ανάγκασαν την Scuderia να τραβήξει πρόωρα τον Sebastian Vettel και ύστερα τον Kimi Raikkonen για softs και άρα πιθανότατα να οδηγηθούν τα δύο «prancing horses» σε στρατηγική δύο pit-stop. Ταυτόχρονα, η Mercedes έκρυβε κι άλλη μία έκπληξη στους Ιταλούς. Όταν ο Valtteri Bottas μπήκε στα pits, δύο γύρους μετά από τον Vettel, άλλαξε στρατηγική και πέρασε στην μέση γόμα, στοχεύοντας ξεκάθαρα πια σε ένα pit-stop λιγότερο από τους αντιπάλους του. Όμοια στρατηγική ακολούθησε και ο Lewis Hamilton, ο οποίος είχε ξεκινήσει με soft γόμα και πέρασε στα μεσαία ελαστικά στον 26ο γύρο. Οι «Ασημί» έκαναν «ρουά».
Έκτοτε τα τέσσερα μονοθέσια, σε παράταξη ξεκίνησαν ένα ανελέητο κυνήγι ρυθμού και διαχείρισης ελαστικών. Έμοιαζε ολοένα και πιο πιθανό η Ferrari να αναγκαστεί να προβεί σε αλλαγή. Εξάλλου η μαλακή γόμα δεν είχε βγάλει πάνω από 25 γύρους σε κανένα μονοθέσιο στην πίστα ως τότε. Το «στοίχημα» για τους Vettel και Raikkonen να βγάλει κοντά στους 40 έμοιαζε χαμένο. Πράγματι, ο Kimi Raikkonen μπήκε στα pits στον 34ο γύρο για αλλαγή ελαστικών με τα κόκκινα supersofts έτοιμα να φορεθούν στο δεύτερο κόκκινο μονοθέσιο. Μια καθυστέρηση όμως στον πίσω δεξιά τροχό οδήγησε σε καταστροφή για τον Φινλανδό, αφού ο τροχός δεν άλλαξε, ο Raikkonen έφυγε από το box με διαφορετικά ελαστικά, παρασέρνοντας στην διαδικασία και έναν μηχανικό της Scuderia, ο οποίος και διακομίστηκε άμεσα στο ιατρικό κέντρο της πίστας και αργότερα στο νοσοκομείο και του οποίου η κατάσταση παραμένει αδιευκρίνιστη. Αυτό το απρόοπτο, καθώς και η συνακόλουθη εγκατάλειψη του «Iceman» άλλαξαν άρδην την πορεία του αγώνα. Οι στρατηγιστές της Ferrari εγκατέλειψαν το «Plan A» τους, κράτησαν τον Vettel στην πίστα και του ζήτησαν να μπορέσει να μείνει με τα μαλακά ελαστικά ως το τέλος. Πράγματι, ο Γερμανός, άντεξε στην αφόρητη πίεση του Valtteri Bottas, αμύνθηκε άψογα στην επελαύνουσα Mercedes του Φινλανδού και πέρασε πρώτος την καρό σημαία, πετυχαίνοντας το 2 στα 2 στην αρχή της σεζόν και παίρνοντας μια πάρα πολύ σημαντική και αγχώδη νίκη. Οι «Κόκκινοι» έκαναν ένα οριακό «ματ».
Ο Lewis Hamilton κατάφερε να «σκαρφαλώσει» τελικά ως την τρίτη θέση της κατάταξης, σημειώνοντας μάλιστα ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στην αρχή του αγώνα σε τρία μονοθέσια ταυτόχρονα, αυτά των Fernando Alonso, Esteban Ocon και Nico Hulkenberg. Ο Βρετανός όμως, παρά τον εξαιρετικό ρυθμό που επέδειξε δεν μπόρεσε να πλησιάσει αρκούντως τους Vettel και Bottas, οι οποίοι έμειναν εκτός pit lane, κόντρα στις προσδοκίες της ομάδας του Hamilton, που υποσχόταν στον πρωταθλητή σαφείς ελπίδες για νίκη.
Εκτός μάχης αυτής της νίκης έμειναν από πάρα πολύ νωρίς τα δύο μονοθέσια της Red Bull. Ο μεν Daniel Ricciardo εγκατέλειψε, βγάζοντας εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, μόλις στον δεύτερο γύρο του αγώνα με πρόβλημα στα ηλεκτρονικά (παρόμοιο με αυτό που κράτησε παρκαρισμένο τον Max Verstappen στο FP1 της Παρασκευής), ο δε Verstappen έναν γύρο αργότερα, έχοντας μάλιστα καταφέρει να επιστρέψει στον αγώνα μετά την επαφή που είχε και το κλαταρισμένο ελαστικό που αποκόμισε από την μάχη του με τον Lewis Hamilton.
Στα υπόλοιπα, μία εξαιρετική τέταρτη θέση, την καλύτερη μετά την επιστροφή της Honda στην Formula 1 το 2015, πέτυχε ο Pierre Gasly, κάνοντας εξαιρετική διαχείριση του αγώνα και δείχνοντας το ταχύτατο πρόσωπο της STR13 του, η οποία ήταν το γρηγορότερο μονοθέσιο μετά από αυτά των Ferrari και Mercedes. Πίσω του τερμάτισε ο Kevin Magnussen, που έφερε τους πρώτους βαθμούς στην Haas, ακολουθώντας μία στρατηγική δύο pitstop με μαλακή και πολύ μαλακή γόμα (δις), ενώ έκτος ήταν ο Nico Hulkenberg με την πρώτη από τις δύο Renault.
Εντυπωσιακό recovery, μετά τις κακές κατατακτήριες δοκιμές για τις δύο McLaren, οι οποίες ακολουθώντας παρεμφερή στρατηγική με αυτήν της Mercedes, με χρήση της μέσης γόμας και στα δύο τους μονοθέσια, είδαν τους Alonso και Vandoorne να κερδίζουν έξι θέσεις έκαστος και να τερματίζουν αμφότεροι στις βαθμολογούμενες θέσεις, πιστοποιώντας τον πολύ καλό ρυθμό αγώνα των πορτοκαλί μονοθεσίων. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο εκπληκτικός Marcus Ericsson, στην πρώτη του εμφάνιση εντός αυτής από το Ιταλικό Grand Prix του 2015 και στους πρώτους βαθμούς της Sauber από το περσινό Ευρωπαϊκό Grand Prix και ο Esteban Ocon, με την πρώτη Force India.
Χωρίς βαθμούς έμειναν οι Carlos Sainz Jr, Sergio Perez, Brendon Hartley, Charles Leclerc και Romain Grosjean που όλοι είδαν τους team-mates τους να καταφέρνουν να συλλέξουν πολύτιμους πόντους για τις ομάδες τους, την ώρα που εκείνοι δεν κατάφεραν για διαφορετικούς λόγους ο καθένας να έχουν έναν καθαρό αγώνα αλλά και οι απογοητευτικές δύο Williams των Lance Stroll και Sergey Sirotkin, που περιορίστηκαν σε υποστηρικτικό ρόλο, στις δύο τελευταίες θέσεις.
Αναλυτική κατάταξη του αγώνα στο Μπαχρέιν:
Έτσι, μετά και τον δεύτερο αγώνα της σεζόν, ο Sebastian Vettel έχει ήδη χτίσει μια υπερπολύτιμη διαφορά 17 βαθμών απέναντι στον Lewis Hamilton, με τον Valtteri Bottas να βρίσκεται τρίτος με 22 βαθμούς (στο -28 από τον Γερμανό). Τέταρτος στην βαθμολογία των οδηγών ο Fernando Alonso (!) με 16 βαθμούς, ενώ την πεντάδα κλείνει με έναν βαθμό λιγότερο ο μεγάλος άτυχος του σημερινού Grand Prix, Kimi Raikkonen.
Αναλυτική βαθμολογία μετά το GP του Μπαχρέιν:
Στους Κατασκευαστές, η Mercedes μείωσε την διαφορά από την Scuderia στους 10 βαθμούς (65 έναντι 55 υπέρ των Ιταλών), μετά την εγκατάλειψη του Raikkonen, αλλά παραμένει στην δεύτερη θέση της κατάταξης. Τρίτη ανέβηκε η McLaren με 22 βαθμούς, ξεπερνώντας την Red Bull, που έμεινε στους 20, μετά την σημερινή διπλή εγκατάλειψη των Αυστριακών. Πέμπτη η Renault με 15 βαθμούς, 14 εκ των οποίων δια χειρός Nico Hulkenberg.
Το ραντεβού της Formula 1 με όλους εσάς ανανεώνεται για το επόμενο Σαββατοκύριακο (13-15/04) και το Κινεζικό Grand Prix για το οποίο το πρόγραμμα παρατίθεται παρακάτω.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος ΜπουράμαςΉταν μια νίκη που έμοιαζε «ντυμένη» εξαρχής στα κόκκινα. Το 1-2 της Scuderia από τις κατατακτήριες δοκιμές και ο εξαιρετικός ρυθμός των Vettel και Raikkonen, τόσο χθες, όσο και την Παρασκευή το
απόγευμα, συνιστούσε πως η Mercedes χρειαζόταν να βγάλει μπόλικους άσους από το μανίκι για να καταπολεμήσει την ξεκάθαρη υπεροχή των Ιταλών. Και το έκανε. Με μια ανέλπιστη στρατηγική κίνηση και μπλοφάροντας άψογα στον 18ο γύρο για πιθανή είσοδο του δεύτερου μετά την εκκίνηση Valtteri Bottas στα pits, ανάγκασαν την Scuderia να τραβήξει πρόωρα τον Sebastian Vettel και ύστερα τον Kimi Raikkonen για softs και άρα πιθανότατα να οδηγηθούν τα δύο «prancing horses» σε στρατηγική δύο pit-stop. Ταυτόχρονα, η Mercedes έκρυβε κι άλλη μία έκπληξη στους Ιταλούς. Όταν ο Valtteri Bottas μπήκε στα pits, δύο γύρους μετά από τον Vettel, άλλαξε στρατηγική και πέρασε στην μέση γόμα, στοχεύοντας ξεκάθαρα πια σε ένα pit-stop λιγότερο από τους αντιπάλους του. Όμοια στρατηγική ακολούθησε και ο Lewis Hamilton, ο οποίος είχε ξεκινήσει με soft γόμα και πέρασε στα μεσαία ελαστικά στον 26ο γύρο. Οι «Ασημί» έκαναν «ρουά».
Έκτοτε τα τέσσερα μονοθέσια, σε παράταξη ξεκίνησαν ένα ανελέητο κυνήγι ρυθμού και διαχείρισης ελαστικών. Έμοιαζε ολοένα και πιο πιθανό η Ferrari να αναγκαστεί να προβεί σε αλλαγή. Εξάλλου η μαλακή γόμα δεν είχε βγάλει πάνω από 25 γύρους σε κανένα μονοθέσιο στην πίστα ως τότε. Το «στοίχημα» για τους Vettel και Raikkonen να βγάλει κοντά στους 40 έμοιαζε χαμένο. Πράγματι, ο Kimi Raikkonen μπήκε στα pits στον 34ο γύρο για αλλαγή ελαστικών με τα κόκκινα supersofts έτοιμα να φορεθούν στο δεύτερο κόκκινο μονοθέσιο. Μια καθυστέρηση όμως στον πίσω δεξιά τροχό οδήγησε σε καταστροφή για τον Φινλανδό, αφού ο τροχός δεν άλλαξε, ο Raikkonen έφυγε από το box με διαφορετικά ελαστικά, παρασέρνοντας στην διαδικασία και έναν μηχανικό της Scuderia, ο οποίος και διακομίστηκε άμεσα στο ιατρικό κέντρο της πίστας και αργότερα στο νοσοκομείο και του οποίου η κατάσταση παραμένει αδιευκρίνιστη. Αυτό το απρόοπτο, καθώς και η συνακόλουθη εγκατάλειψη του «Iceman» άλλαξαν άρδην την πορεία του αγώνα. Οι στρατηγιστές της Ferrari εγκατέλειψαν το «Plan A» τους, κράτησαν τον Vettel στην πίστα και του ζήτησαν να μπορέσει να μείνει με τα μαλακά ελαστικά ως το τέλος. Πράγματι, ο Γερμανός, άντεξε στην αφόρητη πίεση του Valtteri Bottas, αμύνθηκε άψογα στην επελαύνουσα Mercedes του Φινλανδού και πέρασε πρώτος την καρό σημαία, πετυχαίνοντας το 2 στα 2 στην αρχή της σεζόν και παίρνοντας μια πάρα πολύ σημαντική και αγχώδη νίκη. Οι «Κόκκινοι» έκαναν ένα οριακό «ματ».
Ο Lewis Hamilton κατάφερε να «σκαρφαλώσει» τελικά ως την τρίτη θέση της κατάταξης, σημειώνοντας μάλιστα ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στην αρχή του αγώνα σε τρία μονοθέσια ταυτόχρονα, αυτά των Fernando Alonso, Esteban Ocon και Nico Hulkenberg. Ο Βρετανός όμως, παρά τον εξαιρετικό ρυθμό που επέδειξε δεν μπόρεσε να πλησιάσει αρκούντως τους Vettel και Bottas, οι οποίοι έμειναν εκτός pit lane, κόντρα στις προσδοκίες της ομάδας του Hamilton, που υποσχόταν στον πρωταθλητή σαφείς ελπίδες για νίκη.
Εκτός μάχης αυτής της νίκης έμειναν από πάρα πολύ νωρίς τα δύο μονοθέσια της Red Bull. Ο μεν Daniel Ricciardo εγκατέλειψε, βγάζοντας εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, μόλις στον δεύτερο γύρο του αγώνα με πρόβλημα στα ηλεκτρονικά (παρόμοιο με αυτό που κράτησε παρκαρισμένο τον Max Verstappen στο FP1 της Παρασκευής), ο δε Verstappen έναν γύρο αργότερα, έχοντας μάλιστα καταφέρει να επιστρέψει στον αγώνα μετά την επαφή που είχε και το κλαταρισμένο ελαστικό που αποκόμισε από την μάχη του με τον Lewis Hamilton.
Στα υπόλοιπα, μία εξαιρετική τέταρτη θέση, την καλύτερη μετά την επιστροφή της Honda στην Formula 1 το 2015, πέτυχε ο Pierre Gasly, κάνοντας εξαιρετική διαχείριση του αγώνα και δείχνοντας το ταχύτατο πρόσωπο της STR13 του, η οποία ήταν το γρηγορότερο μονοθέσιο μετά από αυτά των Ferrari και Mercedes. Πίσω του τερμάτισε ο Kevin Magnussen, που έφερε τους πρώτους βαθμούς στην Haas, ακολουθώντας μία στρατηγική δύο pitstop με μαλακή και πολύ μαλακή γόμα (δις), ενώ έκτος ήταν ο Nico Hulkenberg με την πρώτη από τις δύο Renault.
Εντυπωσιακό recovery, μετά τις κακές κατατακτήριες δοκιμές για τις δύο McLaren, οι οποίες ακολουθώντας παρεμφερή στρατηγική με αυτήν της Mercedes, με χρήση της μέσης γόμας και στα δύο τους μονοθέσια, είδαν τους Alonso και Vandoorne να κερδίζουν έξι θέσεις έκαστος και να τερματίζουν αμφότεροι στις βαθμολογούμενες θέσεις, πιστοποιώντας τον πολύ καλό ρυθμό αγώνα των πορτοκαλί μονοθεσίων. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο εκπληκτικός Marcus Ericsson, στην πρώτη του εμφάνιση εντός αυτής από το Ιταλικό Grand Prix του 2015 και στους πρώτους βαθμούς της Sauber από το περσινό Ευρωπαϊκό Grand Prix και ο Esteban Ocon, με την πρώτη Force India.
Χωρίς βαθμούς έμειναν οι Carlos Sainz Jr, Sergio Perez, Brendon Hartley, Charles Leclerc και Romain Grosjean που όλοι είδαν τους team-mates τους να καταφέρνουν να συλλέξουν πολύτιμους πόντους για τις ομάδες τους, την ώρα που εκείνοι δεν κατάφεραν για διαφορετικούς λόγους ο καθένας να έχουν έναν καθαρό αγώνα αλλά και οι απογοητευτικές δύο Williams των Lance Stroll και Sergey Sirotkin, που περιορίστηκαν σε υποστηρικτικό ρόλο, στις δύο τελευταίες θέσεις.
Αναλυτική κατάταξη του αγώνα στο Μπαχρέιν:
Έτσι, μετά και τον δεύτερο αγώνα της σεζόν, ο Sebastian Vettel έχει ήδη χτίσει μια υπερπολύτιμη διαφορά 17 βαθμών απέναντι στον Lewis Hamilton, με τον Valtteri Bottas να βρίσκεται τρίτος με 22 βαθμούς (στο -28 από τον Γερμανό). Τέταρτος στην βαθμολογία των οδηγών ο Fernando Alonso (!) με 16 βαθμούς, ενώ την πεντάδα κλείνει με έναν βαθμό λιγότερο ο μεγάλος άτυχος του σημερινού Grand Prix, Kimi Raikkonen.
Αναλυτική βαθμολογία μετά το GP του Μπαχρέιν:
Στους Κατασκευαστές, η Mercedes μείωσε την διαφορά από την Scuderia στους 10 βαθμούς (65 έναντι 55 υπέρ των Ιταλών), μετά την εγκατάλειψη του Raikkonen, αλλά παραμένει στην δεύτερη θέση της κατάταξης. Τρίτη ανέβηκε η McLaren με 22 βαθμούς, ξεπερνώντας την Red Bull, που έμεινε στους 20, μετά την σημερινή διπλή εγκατάλειψη των Αυστριακών. Πέμπτη η Renault με 15 βαθμούς, 14 εκ των οποίων δια χειρός Nico Hulkenberg.
Το ραντεβού της Formula 1 με όλους εσάς ανανεώνεται για το επόμενο Σαββατοκύριακο (13-15/04) και το Κινεζικό Grand Prix για το οποίο το πρόγραμμα παρατίθεται παρακάτω.
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!