CarΗellas: FP1-FP2 Αζερμπαϊτζάν: «SuperDan»

Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

FP1-FP2 Αζερμπαϊτζάν: «SuperDan»

O Daniel Ricciardo ήρθε με φόρα από την νίκη του στην Σαγκάη, έκανε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στο Baku και έχρισε φαβορί την Red Bull ενόψει κατατακτηρίων. Πολλά προβλήματα για την Scuderia Ferrari, ομιχλώδες το τοπίο για τον πραγματικό ρυθμό των μονοθεσίων.FP1-FP2
Μία παράξενη ημέρα ήταν η σημερινή στην πίστα του Baku, από την οποία πιλότοι και ομάδες φεύγουν μη έχοντας καταφέρει να εξάγουν ιδιαίτερα πολύτιμα συμπεράσματα αναφορικά με τον ρυθμό των μονοθεσίων
τους, αλλά ούτε και για την δυναμική των τριών γομών της Pirelli, με την Ιταλική εταιρεία να προμηθεύει στις ομάδες τις soft, supersoft και ultrasoft γόμες για το τέταρτο Grand Prix της φετινής σεζόν.
Κι αυτό, γιατί η ultrasoft γόμα δείχνει να μην ανταποκρίνεται καλά στις κρύες συνθήκες που συνάντησαν στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν οι ομάδες, με αποτέλεσμα η αυξημένη φθορά που παρουσιάζει να μην συνοδεύεται από ανάλογο άλμα σε ρυθμό και πρόσφυση σε σχέση με την πολύ μαλακή γόμα.
Κατάταξη πρώτης περιόδου δοκιμών:
FP1
Μέσα σε αυτό το κλίμα αβεβαιότητας λοιπόν, ο Daniel Ricciardo κατάφερε να έχει μια άψογη ημέρα, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο και εμφανίζεται ως το πρώτο φαβορί αυτήν την στιγμή ενόψει των αυριανών κατατακτήριων δοκιμών. Έτσι, δεν φαντάζει διόλου απίθανο ο Αυστραλός να ντουμπλάρει τις νίκες του, τόσο στην φετινή χρονιά όσο και στην Αζέρικη πίστα, όπου κυριάρχησε και πέρυσι σε έναν χαοτικό αγώνα. Στην αντιπέρα όχθη του γκαράζ της Red Bull, η αισιοδοξία είναι σαφώς πιο συγκρατημένη, μιας και ο Max Verstappen δεν είχε μια τόσο απροβλημάτιστη μέρα όσο ο team-mate του. Αρχικά, στο FP1, ο νεαρός Ολλανδός έχασε το μονοθέσιό του με 50 λεπτά να απομένουν για την λήξη της διαδικασίας, ρίχνοντάς το στις μπαριέρες και σπαταλώντας υπερπολύτιμο χρόνο. Στην δεύτερη περίοδο τα πράγματα κυλούσαν πιο ομαλά για τον Verstappen, ωσότου στο τέλος αυτής, η ομάδα του ζήτησε να μην πιέσει τον κινητήρα πάνω από τις 10.500 στροφές ανά λεπτό και να επιστρέψει σιγά-σιγά στα pits υποπτευόμενοι πρόβλημα στο μονοθέσιό του. Παρ ’όλα αυτά, ο Verstappen σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο της ημέρας, ενώ επέδειξε και εξαιρετικό ρυθμό αγώνα, συχνά ταχύτερο από αυτόν του team-mate του.
garagistas[4]
Στην Mercedes, που μοιάζει αυτήν την στιγμή να είναι η δεύτερη δύναμη, πίσω από τους Κόκκινους Ταύρους, παρατηρήθηκε για άλλη μια φορά η δυσκολία της W09 να προσαρμοστεί στα πιο μαλακά ελαστικά της Pirelli και έτσι ενώ με την soft και supersoft γόμα οι Hamilton και Bottas είχαν την δυναμική να κοντράρουν τις Red Bull, η διαφορά άνοιγε σημαντικά άμα τη χρήσει της ultrasoft στα ασημί μονοθέσια. Έτσι ο Valtteri Bottas, που ήταν οριακά πρώτος το πρωί, περιορίστηκε στην τέταρτη θέση στην απογευματινή διαδικασία, ενώ ο Lewis Hamilton σημείωσε τον τέταρτο και πέμπτο χρόνο αντίστοιχα, για άλλο ένα Σαββατοκύριακο πίσω από τον ομόσταυλό του.
Πολλά προβλήματα, καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας, αντιμετώπισαν στο στρατόπεδο της Ferrari. Οι Ιταλοί είχαν μεγάλη δυσκολία να πετύχουν την κατάλληλη ισορροπία στα μονοθέσιά τους, κάτι που οδήγησε σε πολλαπλά μπλοκαρίσματα και εξόδους τους Vettel και Raikkonen. Παράλληλα, ο Φινλανδός αντιμετώπισε και πρόβλημα με την κινητήρια μονάδα του το πρωί που τον άφησε στην 15η θέση της κατάταξης. Η ανισορροπία του κόκκινου μονοθεσίου αποτυπώθηκε και στον ρυθμό των δύο πιλότων, τόσο σε προσομοίωση κατατακτηρίων όσο και σε αγώνα. Χαρακτηριστικά, ο Sebastian Vettel έμεινε μόλις δέκατος και ενδέκατος στις δύο περιόδους δοκιμών. Μοναδική όαση για την Scuderia, ο πολύ ανταγωνιστικός γύρος του Raikkonen με την ultrasoft αργά το απόγευμα, που τον έφερε στην δεύτερη θέση και σε απόσταση βολής από τον Ricciardo.
Από εκεί και έπειτα, στην μάχη για την κατάληψη της πρώτης θέσης ανάμεσα στις ομάδες του midfield, νικητής της ημέρας ήταν ο Fernando Alonso. Ο Ισπανός πιλότος κατατάχθηκε έκτος στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, όντας ταχύτερος από τις εντυπωσιακές δύο Force India, με τον Esteban Ocon έβδομο και τον Sergio Perez, που είχε σκοράρει την τρίτη θέση στην πρωινή διαδικασία να βρίσκεται στην 12η θέση. Μία Force India όμως που έδειξε εξόχως βελτιωμένη μετά τις αναβαθμίσεις στην περιοχή των bargeboards και η οποία μοιάζει να έχει υπερκεράσει τις Renault και Haas που ακολουθούν σε ρυθμό. Αμφότερες οι δύο ομάδες έκαναν μέτριο ξεκίνημα στην ημέρα, μένοντας εκτός δεκάδας στο FP1 αλλά ανέκαμψαν και μπήκαν σε αυτήν στην απογευματινή περίοδο.
Στο πίσω μέρος του grid, η Williams, η Toro Rosso-Honda αλλά και η Alfa Romeo Sauber παλεύουν για να αποφύγουν την τελευταία θέση, με τους Βρετανούς να δείχνουν βελτιωμένο πρόσωπο στο παρόν τριήμερο, φέροντας τον Lance Stroll στην 14η θέση των χρόνων της ημέρας. Πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων αντιμετώπισε ο Marcus Ericsson, που τον κράτησε έξω για μεγάλο κομμάτι της δεύτερης περιόδου δοκιμών για την Sauber.
Κατάταξη πρώτης περιόδου δοκιμών:FP2
Οι Ελεύθερες και Κατατακτήριες δοκιμές καλύπτονται αποκλειστικά από το Cosmote Sport5HD , ενώ ο αγώνας καθώς και οι μαγνητοσκοπημένες Κατατακτήριες Δοκιμές θα προβληθούν την Κυριακή και από την ΕΡΤ2.
Το πρόγραμμα του Grand Prix παρατίθεται παρακάτω:Παρασκευή 27/4
Πρώτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμαστικών: 12:00
Δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμαστικών: 16:00
Σάββατο 28/4
Τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμαστικών: 13:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 29/4
Αγώνας: 15:10
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!