Ο Daniel Ricciardo δικαίωσε την προσπάθεια των μηχανικών του να έχουν έτοιμο το μονοθέσιό του για τις κατατακτήριες, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και με ψύχραιμες προσπεράσεις έφτασε σε μια εντυπωσιακή νίκη. Δεύτερος έμεινε ο Valtteri Bottas, στην τρίτη θέση ο Kimi Raikkonen.
Την νίκη σε έναν από τους ανατρεπτικότερους αγώνες των τελευταίων ετών πανηγύρισε ο Daniel Ricciardo. Ο πιλότος της Red Bull, που ήταν αβέβαιος για το αν θα προλάβει εχθές να συμμετάσχει στις κατατακτήριες
δοκιμές, μετά την βλάβη που εμφάνισε στο turbo του μονοθεσίου του, οδήγησε άψογα στον αγώνα της Κυριακής, προσπέρασε στα pits τον Kimi Raikkonen. Ύστερα, αλλάζοντας σε soft γόμα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν άπιαστος, περνώντας εκ νέου κατά σειρά τόσο τον Φινλανδό, όσο και τους Hamilton, Vettel και Bottas, με εντυπωσιακά «βουτήγματα» στα φρένα επί των δύο Mercedes. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Αυστραλού από το περσινό Ευρωπαϊκό Grand Prix στο Baku και η πρώτη της Αυστριακής ομάδας από τον περασμένο Οκτώβριο και την επικράτηση του Max Verstappen στο Autodromo Hermanos Rodrigues του Μεξικού, την ημέρα της στέψης του Lewis Hamilton ως παγκόσμιου πρωταθλητή.
Στην δεύτερη θέση αναγκάστηκε να περιοριστεί ο Valtteri Bottas, ο οποίος μέχρι την ώρα της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας ηγείτο στον αγώνα, έχοντας κερδίσει την δεύτερη θέση στην εκκίνηση από τον Kimi Raikkonen και πάρει την πρωτιά από τον Sebastian Vettel κατά την διαδικασία των pit stop. Ο Φινλανδός έκτοτε έκανε μια εξαιρετική διαχείριση του αγώνα, αμύνθηκε άψογα στις επιθέσεις του Vettel, αλλά δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον Ricciardo, όταν ο Dan βούτηξε στην εσωτερική στην στροφή 6 με πιο φρέσκα και μαλακότερα ελαστικά. Τρίτος τερμάτισε τελικά ο έτερος Φινλανδός του grid, Kimi Raikkonen. Ο Raikkonen έκανε εξαιρετική εκκίνηση, κλείστηκε όμως από τον Sebastian Vettel, έχασε συνακόλουθα ρυθμό και μαζί την θέση του από τον Valtteri Bottas και τον Max Verstappen. Η τραγική στρατηγική της ομάδας του, που τον κράτησε έξω για πάρα πολλούς γύρους, με σκοπό να παίξει άμυνα στον Bottas, βοηθώντας τον team-mate του να ανακτήσει την χαμένη του θέση στα pits έκανε τα πράγματα ακόμα χειρότερα για τον Raikkonen, ο οποίος όμως μετά την έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας χρησιμοποίησε τα πιο φρέσκα ελαστικά του για να αναρριχηθεί έως και την τρίτη θέση. Στο τέλος του αγώνα, δεν κατάφερε να επιτεθεί στον Valtteri Bottas και έτσι είδε την καρό σημαία πίσω από τον συμπατριώτη του.
Μόλις τέταρτος τερμάτισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton, ο οποίος κάνοντας έναν μέτριο αγώνα, έπεσε αρχικά πέμπτος μετά την εκκίνηση και δεν ανέκαμψε ποτέ έκτοτε, παρότι κέρδισε μία θέση από την Ferrari του Raikkonen στα pit-stop. Ο Hamilton όμως ευτύχησε να δει τον μεγάλο του αντίπαλο Sebastian Vettel να κατρακυλά όγδοος, μετά την επαφή του Γερμανού της Ferrari με τον Verstappen, στην προσπάθεια του δεύτερου να τον προσπεράσει για την τρίτη θέση. Μετά το ατύχημα αυτό, ο Vettel αποκόμισε ζημιά στο μονοθέσιό του και όχι μόνο δεν μπόρεσε να επιτεθεί στην Renault του Nico Hulkenberg που προπορευόταν, στην έκτη θέση, αλλά έχασε κι άλλη μία από τον Fernando Alonso που με ένα απαιτητικό προσπέρασμα στον Γερμανό τερμάτισε έβδομος, για τρίτο συνεχόμενο αγώνα στους βαθμούς.
Πίσω από τον Hamilton και μπροστά από τους Hulkenberg και Alonso πλασαρίστηκε ο Max Verstappen. Ο νεαρός Ολλανδός τερμάτισε μεν στην τέταρτη θέση, δέχτηκε όμως ποινή 10 δευτερολέπτων για το ατύχημα με τον Vettel, που τον έριξε τελικά πίσω από τον Hamilton. Ο σημερινός αγώνας ήταν μάλιστα άλλη μια απόδειξη της ανωριμότητας του μικρού, αφού ευρισκόμενος μπροστά από τον Ricciardo και οδηγώντας την επίθεση της Red Bull με την soft γόμα μετά τα pits, δεν επέδειξε την υπομονή και ψυχραιμία του Αυστραλού και σε δύο περιπτώσεις, αρχικά σε μάχη με τον Lewis Hamilton και βέβαια στο ατύχημα με τον Vettel έκανε παιδαριώδη λάθη, που τον έριξαν πιο πίσω στην κατάταξη και εκτός διεκδίκησης βάθρου.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Carlos Sainz Jr, που έφτασε και απείλησε τον Vettel στον τελευταίο γύρο και ο Kevin Magnussen, φέρνοντας εκ νέου βαθμούς στην Haas, που έδειξε όμως ξεκάθαρα πως χάνει την θέση της ως το τέταρτο ταχύτερο μονοθέσιο του grid αυτό το Σαββατοκύριακο. Εκτός των βαθμολογούμενων θέσεων έμειναν και πάλι οι δύο Force India με τους Ocon και Perez, παρά το καλό πλασάρισμα του Μεξικανού στις κατατακτήριες, που έχασαν πολλές θέσεις στην εκκίνηση, καθώς και ο Stoffel Vandoorne για πρώτη φορά φέτος και βλέποντας τον Alonso να ξαναδείχνει πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό αγώνα στην έβδομη θέση.
Αναλυτική κατάταξη του αγώνα στην Κίνα:
Στην 14η και 15η θέση τερμάτισαν οι δύο Williams, με τον Sergey Sirotkin να ξεπερνά τον Lance Stroll στην ενδοοικογενειακή μάχη, ενώ πίσω από τα δύο λευκά μονοθέσια πλασαρίστηκε η πρώτη Sauber, του Marcus Ericsson. Τραγικός αγώνας, τόσο για τον Romain Grosjean, που δεν βρήκε ποτέ ρυθμό μετά την προσπέραση με team orders του Magnussen επί του Γάλλου στον έκτο γύρο και για τις δύο Toro Rosso Honda που είχαν μάλιστα και την επαφή που έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, όταν ο Pierre Gasly σε μια οπορτουνιστική κίνηση στην στροφή 14 έπεσε πάνω στον team-mate του, γεμίζοντας θραύσματα την πίστα. Ανάμεσα στους δύο τερμάτισε η άλλη Sauber του Charles Leclerc, που έκανε τετακέ, γλιτώνοντας όμως την εγκατάλειψη, αφού ξεκόλλησε το μονοθέσιό του από την αμμοπαγίδα.
Έτσι, μετά τους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν, ο Sebastian Vettel προηγείται ακόμα στην Βαθμολογία των οδηγών με 54 βαθμούς, 9 παραπάνω από τον Hamilton, που ροκάνισε την διαφορά μετά το Κινεζικό Grand Prix. 5 βαθμούς πίσω από τον Βρετανό βρίσκεται πλέον, με 40, ο Valtteri Bottas, ο οποίος με την σειρά του προηγείται των Daniel Ricciardo και Kimi Raikkonen που ακολουθούν, με 37 και 30 βαθμούς αντίστοιχα.
Βαθμολογία μετά το GP της Κίνας:
Στους Κατασκευαστές, η Mercedes πήρε για πρώτη φορά φέτος κεφάλι στην βαθμολογία με έναν βαθμό, 85 έναντι 84 της Scuderia Ferrari, με την Red Bull να ακολουθεί στην τρίτη θέση με 55. Τέταρτη είναι η McLaren με τους 28 βαθμούς της συγκομιδής της, τρεις πάνω από την προμηθεύτρια κινητήρων της, Renault, που ακολουθεί με 25.
Το επόμενο ραντεβού του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 είναι σε δύο εβδομάδες για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, με το αναλυτικό πρόγραμμα να παρατίθεται παρακάτω.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Την νίκη σε έναν από τους ανατρεπτικότερους αγώνες των τελευταίων ετών πανηγύρισε ο Daniel Ricciardo. Ο πιλότος της Red Bull, που ήταν αβέβαιος για το αν θα προλάβει εχθές να συμμετάσχει στις κατατακτήριες
δοκιμές, μετά την βλάβη που εμφάνισε στο turbo του μονοθεσίου του, οδήγησε άψογα στον αγώνα της Κυριακής, προσπέρασε στα pits τον Kimi Raikkonen. Ύστερα, αλλάζοντας σε soft γόμα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν άπιαστος, περνώντας εκ νέου κατά σειρά τόσο τον Φινλανδό, όσο και τους Hamilton, Vettel και Bottas, με εντυπωσιακά «βουτήγματα» στα φρένα επί των δύο Mercedes. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Αυστραλού από το περσινό Ευρωπαϊκό Grand Prix στο Baku και η πρώτη της Αυστριακής ομάδας από τον περασμένο Οκτώβριο και την επικράτηση του Max Verstappen στο Autodromo Hermanos Rodrigues του Μεξικού, την ημέρα της στέψης του Lewis Hamilton ως παγκόσμιου πρωταθλητή.
Στην δεύτερη θέση αναγκάστηκε να περιοριστεί ο Valtteri Bottas, ο οποίος μέχρι την ώρα της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας ηγείτο στον αγώνα, έχοντας κερδίσει την δεύτερη θέση στην εκκίνηση από τον Kimi Raikkonen και πάρει την πρωτιά από τον Sebastian Vettel κατά την διαδικασία των pit stop. Ο Φινλανδός έκτοτε έκανε μια εξαιρετική διαχείριση του αγώνα, αμύνθηκε άψογα στις επιθέσεις του Vettel, αλλά δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον Ricciardo, όταν ο Dan βούτηξε στην εσωτερική στην στροφή 6 με πιο φρέσκα και μαλακότερα ελαστικά. Τρίτος τερμάτισε τελικά ο έτερος Φινλανδός του grid, Kimi Raikkonen. Ο Raikkonen έκανε εξαιρετική εκκίνηση, κλείστηκε όμως από τον Sebastian Vettel, έχασε συνακόλουθα ρυθμό και μαζί την θέση του από τον Valtteri Bottas και τον Max Verstappen. Η τραγική στρατηγική της ομάδας του, που τον κράτησε έξω για πάρα πολλούς γύρους, με σκοπό να παίξει άμυνα στον Bottas, βοηθώντας τον team-mate του να ανακτήσει την χαμένη του θέση στα pits έκανε τα πράγματα ακόμα χειρότερα για τον Raikkonen, ο οποίος όμως μετά την έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας χρησιμοποίησε τα πιο φρέσκα ελαστικά του για να αναρριχηθεί έως και την τρίτη θέση. Στο τέλος του αγώνα, δεν κατάφερε να επιτεθεί στον Valtteri Bottas και έτσι είδε την καρό σημαία πίσω από τον συμπατριώτη του.
Μόλις τέταρτος τερμάτισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton, ο οποίος κάνοντας έναν μέτριο αγώνα, έπεσε αρχικά πέμπτος μετά την εκκίνηση και δεν ανέκαμψε ποτέ έκτοτε, παρότι κέρδισε μία θέση από την Ferrari του Raikkonen στα pit-stop. Ο Hamilton όμως ευτύχησε να δει τον μεγάλο του αντίπαλο Sebastian Vettel να κατρακυλά όγδοος, μετά την επαφή του Γερμανού της Ferrari με τον Verstappen, στην προσπάθεια του δεύτερου να τον προσπεράσει για την τρίτη θέση. Μετά το ατύχημα αυτό, ο Vettel αποκόμισε ζημιά στο μονοθέσιό του και όχι μόνο δεν μπόρεσε να επιτεθεί στην Renault του Nico Hulkenberg που προπορευόταν, στην έκτη θέση, αλλά έχασε κι άλλη μία από τον Fernando Alonso που με ένα απαιτητικό προσπέρασμα στον Γερμανό τερμάτισε έβδομος, για τρίτο συνεχόμενο αγώνα στους βαθμούς.
Πίσω από τον Hamilton και μπροστά από τους Hulkenberg και Alonso πλασαρίστηκε ο Max Verstappen. Ο νεαρός Ολλανδός τερμάτισε μεν στην τέταρτη θέση, δέχτηκε όμως ποινή 10 δευτερολέπτων για το ατύχημα με τον Vettel, που τον έριξε τελικά πίσω από τον Hamilton. Ο σημερινός αγώνας ήταν μάλιστα άλλη μια απόδειξη της ανωριμότητας του μικρού, αφού ευρισκόμενος μπροστά από τον Ricciardo και οδηγώντας την επίθεση της Red Bull με την soft γόμα μετά τα pits, δεν επέδειξε την υπομονή και ψυχραιμία του Αυστραλού και σε δύο περιπτώσεις, αρχικά σε μάχη με τον Lewis Hamilton και βέβαια στο ατύχημα με τον Vettel έκανε παιδαριώδη λάθη, που τον έριξαν πιο πίσω στην κατάταξη και εκτός διεκδίκησης βάθρου.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Carlos Sainz Jr, που έφτασε και απείλησε τον Vettel στον τελευταίο γύρο και ο Kevin Magnussen, φέρνοντας εκ νέου βαθμούς στην Haas, που έδειξε όμως ξεκάθαρα πως χάνει την θέση της ως το τέταρτο ταχύτερο μονοθέσιο του grid αυτό το Σαββατοκύριακο. Εκτός των βαθμολογούμενων θέσεων έμειναν και πάλι οι δύο Force India με τους Ocon και Perez, παρά το καλό πλασάρισμα του Μεξικανού στις κατατακτήριες, που έχασαν πολλές θέσεις στην εκκίνηση, καθώς και ο Stoffel Vandoorne για πρώτη φορά φέτος και βλέποντας τον Alonso να ξαναδείχνει πολύ ανταγωνιστικό ρυθμό αγώνα στην έβδομη θέση.
Αναλυτική κατάταξη του αγώνα στην Κίνα:
Στην 14η και 15η θέση τερμάτισαν οι δύο Williams, με τον Sergey Sirotkin να ξεπερνά τον Lance Stroll στην ενδοοικογενειακή μάχη, ενώ πίσω από τα δύο λευκά μονοθέσια πλασαρίστηκε η πρώτη Sauber, του Marcus Ericsson. Τραγικός αγώνας, τόσο για τον Romain Grosjean, που δεν βρήκε ποτέ ρυθμό μετά την προσπέραση με team orders του Magnussen επί του Γάλλου στον έκτο γύρο και για τις δύο Toro Rosso Honda που είχαν μάλιστα και την επαφή που έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, όταν ο Pierre Gasly σε μια οπορτουνιστική κίνηση στην στροφή 14 έπεσε πάνω στον team-mate του, γεμίζοντας θραύσματα την πίστα. Ανάμεσα στους δύο τερμάτισε η άλλη Sauber του Charles Leclerc, που έκανε τετακέ, γλιτώνοντας όμως την εγκατάλειψη, αφού ξεκόλλησε το μονοθέσιό του από την αμμοπαγίδα.
Έτσι, μετά τους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν, ο Sebastian Vettel προηγείται ακόμα στην Βαθμολογία των οδηγών με 54 βαθμούς, 9 παραπάνω από τον Hamilton, που ροκάνισε την διαφορά μετά το Κινεζικό Grand Prix. 5 βαθμούς πίσω από τον Βρετανό βρίσκεται πλέον, με 40, ο Valtteri Bottas, ο οποίος με την σειρά του προηγείται των Daniel Ricciardo και Kimi Raikkonen που ακολουθούν, με 37 και 30 βαθμούς αντίστοιχα.
Βαθμολογία μετά το GP της Κίνας:
Στους Κατασκευαστές, η Mercedes πήρε για πρώτη φορά φέτος κεφάλι στην βαθμολογία με έναν βαθμό, 85 έναντι 84 της Scuderia Ferrari, με την Red Bull να ακολουθεί στην τρίτη θέση με 55. Τέταρτη είναι η McLaren με τους 28 βαθμούς της συγκομιδής της, τρεις πάνω από την προμηθεύτρια κινητήρων της, Renault, που ακολουθεί με 25.
Το επόμενο ραντεβού του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 είναι σε δύο εβδομάδες για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, με το αναλυτικό πρόγραμμα να παρατίθεται παρακάτω.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!