Τετάρτη, 25 Απριλίου 2018

Πώς τα ωστήρια καθορίζουν το όριο των στροφών; (vid)

Ένας από τους πιο πολύπλοκους μηχανισμούς που υπάρχουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι αυτός που ελέγχει την κίνηση των βαλβίδων.
193b1a385dfd192503c056a52604a5aa
Η σωστή λειτουργία και η μέγιστη απόδοση του κινητήρα προϋποθέτουν ακρίβεια στην κίνηση των βαλβίδων. Οι βασικοί κινηματικοί μηχανισμοί των βαλβίδων αποτελούνται κυρίως από τα ωστήρια, που
παίρνουν κίνηση από τα έκκεντρα των εκκεντροφόρων, την ωστική ράβδο που μεταφέρει την κίνηση στο ζύγωθρο και τα ελατήρια που τείνουν να επαναφέρουν τον μηχανισμό στην αρχική θέση.
Για να δουλεύουν όλα τα εξαρτήματα που αναφέραμε σωστά, θα πρέπει τα ωστήρια να βρίσκονται σε «μόνιμη επαφή» με τα έκκεντρα. Αυτός είναι ο βασικότερος λόγος που οι κινητήρες έχουν ένα συγκεκριμένο όριο στροφών. Αν οι στροφές ανά λεπτό περάσουν το όριο σημαίνει ότι το ελατήριο της κάθε βαλβίδας δεν έχει προλάβει να επανέλθει στη αρχικό του μήκος και πλέον δεν υπάρχει έλεγχος της κίνησης των βαλβίδων.
Το παρακάτω βίντεο του «Engineering Explained» θα σας εξηγήσει το φαινόμενο αναλυτικότερα, ώστε να κατανοήσετε γιατί οι κατασκευαστές πλέον χρησιμοποιούν υδραυλικά ωστήρια ή συστήματα ηλεκτρομαγνητικής κίνησης των βαλβίδων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου