Οι Ελεύθερες Δοκιμές της Παρασκευής δεν έδωσαν ξεκάθαρη εικόνα για την δυναμική των ομάδων στην Σαγκάη με τα ερωτηματικά να παραμένουν πολλά ενόψει κατατακτηρίων δοκιμών και αγώνα.
Η πρώτη ημέρα αγωνιστικής δράσης για το τρίτο Grand Prix της σεζόν, που διεξάγεται για 15η φορά στην πίστα της Σαγκάης, στα περίχωρα της Κινεζικής μεγαλούπολης, άφησε πίσω της, πέρα από την υγρασία
της απογευματινής βροχής που διέκοψε τις προσομοιώσεις αγώνα των ομάδων στο FP2 και ένα ομιχλώδες τοπίο αναφορικά με το pecking order των ομάδων το τρέχον τριήμερο.
Αρχικά, οι θερμοκρασίες τις οποίες συνάντησαν στην Κίνα πιλότοι και μηχανικοί ήταν σαφώς χαμηλότερες από ό,τι περίμεναν, με τους ισχυρούς ανέμους να δυσχεραίνουν έτι περισσότερο το έργο τους. Συνάμα, η επιλογή της Pirelli να φέρει στην Σαγκάη την μέση, την μαλακή και την ultrasoft γόμα, δημιουργώντας έτσι ένα «σκαλοπάτι» απόδοσης ανάμεσα στις τρεις διαθέσιμες γόμες, προκάλεσε μεγάλη σύγχυση στις ομάδες, οι οποίες χάραξαν διαφορετικές στρατηγικές σε FP1 και FP2.
Κατάταξη πρώτης περιόδου δοκιμών:
Το γενικό συμπέρασμα που συνάχθηκε από τις σημερινές δοκιμές είναι πως η ultrasoft δεν μπορεί να προσφέρει στις κρύες συνθήκες της Κινεζικής πίστας μια ικανοποιητική διαφορά απόδοσης άνω του ενός δευτερολέπτου με την soft, ενώ παράλληλα εμφανίζει σημαντική φθορά, λειτουργώντας στο maximum της απόδοσής της μονάχα για έναν γύρο. Αυτό, αποτελεί και τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο των ομάδων ενόψει της στρατηγικής που θα χαράξουν στον αγώνα της Κυριακής, καθώς και αναφορικά με το ποια ελαστικά θα χρησιμοποιηθούν στο Q2 αύριο και θα επιλεχθούν για να ξεκινήσουν με αυτά τα μονοθέσια της πρώτης δεκάδας τον αγώνα.
Παράλληλα, μετά από μια πρώτη περίοδο δοκιμών, όπου η Mercedes και ο Lewis Hamilton φάνηκαν να κυριαρχούν, πετυχαίνοντας ταχύτατους χρόνους με τα μαλακά ελαστικά, η εικόνα εξισορροπήθηκε στην δεύτερη περίοδο, εκεί όπου τόσο ο Kimi Raikkonen όσο και ο Sebastian Vettel έδειχναν σε θέση να κοντράρουν τις Mercedes σε απόλυτο ρυθμό με την ultrasoft. Μάλιστα, η Ferrari έδειξε να έχει καλύτερο ρυθμό από την ανταγωνίστριά της με πολλά καύσιμα και τα πολύ μαλακά ελαστικά, κάτι που πιθανώς να της δώσει ένα προβάδισμα στο πρώτο stint του μεθαυριανού αγώνα.
Λίγο πιο πίσω από τις Mercedes και Ferrari ήταν και πάλι η Red Bull. Ο Max Verstappen σημείωσε δύο πέμπτες θέσεις στις δύο περιόδους των δοκιμών, παρά το τετακέ που χάλασε τον ταχύτερό του γύρο στο FP1, δεν ίσχυσε όμως το ίδιο και με τον Daniel Ricciardo, ο οποίος δυσκολεύτηκε αισθητά να πετύχει έναν καθαρό γύρο στην απογευματινή περίοδο και έμεινε στην ένατη θέση.
Για τη θέση της «best of the rest» ομάδας, η μάχη φαίνεται να είναι ανάμεσα στις Haas και Renault, με την McLaren κάπως πιο πίσω. Διόλου απροβλημάτιστες δεν ήταν βέβαια οι σημερινές δοκιμές για τους πιλότους των εν λόγω ομάδων, αφού ο μεν Romain Grosjean καθηλώθηκε στα pits για μεγάλο χρονικό διάστημα του FP2 με ζημιά στο πάτωμα, ενώ ο δε Stoffel Vandoorne ταλαιπωρήθηκε πολύ όλη την ημέρα με το setup της MCL33 και τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του δέκα λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας στο FP2, καθώς ο ένας τροχός του μονοθεσίου του δεν «κούμπωσε» σωστά στο pit-stop.
Κατάταξη δεύτερης περιόδου δοκιμών:
Στις παρυφές της δεκάδας έδειξαν πως βρίσκονται οι Toro Rosso και Force India, με τους Perez και Gasly σταθερά πάνω από τους team-mates τους αλλά και εκτός των βαθμολογούμενων θέσεων, ενώ στις τελευταίες θέσεις του grid μαίνεται η μάχη ανάμεσα στους πιλότους της Sauber και της Williams, με τον Sergey Sirotkin να δείχνει να έχει το πάνω χέρι με την 15η και 16η θέση του στις σημερινές δοκιμές, την ώρα που ο έτερος πιλότος της Williams, Lance Stroll αντιμετώπισε εκ νέου σοβαρά προβλήματα με την FW41 και έμεινε πολύ μακριά από τον Ρώσο στην τελευταία θέση.
Το αυριανό πρόγραμμα της Formula 1 περιλαμβάνει τις Ελεύθερες Δοκιμές 3 στις 06:00 και τις Κατατακτήριες Δοκιμές στις 09:00, αποκλειστικά από το Cosmote Sport 5HD ενώ η εκκίνηση στον αγώνα της Κυριακής θα δοθεί στις 09:10 ώρα Ελλάδος.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Η πρώτη ημέρα αγωνιστικής δράσης για το τρίτο Grand Prix της σεζόν, που διεξάγεται για 15η φορά στην πίστα της Σαγκάης, στα περίχωρα της Κινεζικής μεγαλούπολης, άφησε πίσω της, πέρα από την υγρασία
της απογευματινής βροχής που διέκοψε τις προσομοιώσεις αγώνα των ομάδων στο FP2 και ένα ομιχλώδες τοπίο αναφορικά με το pecking order των ομάδων το τρέχον τριήμερο.
Αρχικά, οι θερμοκρασίες τις οποίες συνάντησαν στην Κίνα πιλότοι και μηχανικοί ήταν σαφώς χαμηλότερες από ό,τι περίμεναν, με τους ισχυρούς ανέμους να δυσχεραίνουν έτι περισσότερο το έργο τους. Συνάμα, η επιλογή της Pirelli να φέρει στην Σαγκάη την μέση, την μαλακή και την ultrasoft γόμα, δημιουργώντας έτσι ένα «σκαλοπάτι» απόδοσης ανάμεσα στις τρεις διαθέσιμες γόμες, προκάλεσε μεγάλη σύγχυση στις ομάδες, οι οποίες χάραξαν διαφορετικές στρατηγικές σε FP1 και FP2.
Κατάταξη πρώτης περιόδου δοκιμών:
Το γενικό συμπέρασμα που συνάχθηκε από τις σημερινές δοκιμές είναι πως η ultrasoft δεν μπορεί να προσφέρει στις κρύες συνθήκες της Κινεζικής πίστας μια ικανοποιητική διαφορά απόδοσης άνω του ενός δευτερολέπτου με την soft, ενώ παράλληλα εμφανίζει σημαντική φθορά, λειτουργώντας στο maximum της απόδοσής της μονάχα για έναν γύρο. Αυτό, αποτελεί και τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο των ομάδων ενόψει της στρατηγικής που θα χαράξουν στον αγώνα της Κυριακής, καθώς και αναφορικά με το ποια ελαστικά θα χρησιμοποιηθούν στο Q2 αύριο και θα επιλεχθούν για να ξεκινήσουν με αυτά τα μονοθέσια της πρώτης δεκάδας τον αγώνα.
Παράλληλα, μετά από μια πρώτη περίοδο δοκιμών, όπου η Mercedes και ο Lewis Hamilton φάνηκαν να κυριαρχούν, πετυχαίνοντας ταχύτατους χρόνους με τα μαλακά ελαστικά, η εικόνα εξισορροπήθηκε στην δεύτερη περίοδο, εκεί όπου τόσο ο Kimi Raikkonen όσο και ο Sebastian Vettel έδειχναν σε θέση να κοντράρουν τις Mercedes σε απόλυτο ρυθμό με την ultrasoft. Μάλιστα, η Ferrari έδειξε να έχει καλύτερο ρυθμό από την ανταγωνίστριά της με πολλά καύσιμα και τα πολύ μαλακά ελαστικά, κάτι που πιθανώς να της δώσει ένα προβάδισμα στο πρώτο stint του μεθαυριανού αγώνα.
Λίγο πιο πίσω από τις Mercedes και Ferrari ήταν και πάλι η Red Bull. Ο Max Verstappen σημείωσε δύο πέμπτες θέσεις στις δύο περιόδους των δοκιμών, παρά το τετακέ που χάλασε τον ταχύτερό του γύρο στο FP1, δεν ίσχυσε όμως το ίδιο και με τον Daniel Ricciardo, ο οποίος δυσκολεύτηκε αισθητά να πετύχει έναν καθαρό γύρο στην απογευματινή περίοδο και έμεινε στην ένατη θέση.
Για τη θέση της «best of the rest» ομάδας, η μάχη φαίνεται να είναι ανάμεσα στις Haas και Renault, με την McLaren κάπως πιο πίσω. Διόλου απροβλημάτιστες δεν ήταν βέβαια οι σημερινές δοκιμές για τους πιλότους των εν λόγω ομάδων, αφού ο μεν Romain Grosjean καθηλώθηκε στα pits για μεγάλο χρονικό διάστημα του FP2 με ζημιά στο πάτωμα, ενώ ο δε Stoffel Vandoorne ταλαιπωρήθηκε πολύ όλη την ημέρα με το setup της MCL33 και τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του δέκα λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας στο FP2, καθώς ο ένας τροχός του μονοθεσίου του δεν «κούμπωσε» σωστά στο pit-stop.
Κατάταξη δεύτερης περιόδου δοκιμών:
Στις παρυφές της δεκάδας έδειξαν πως βρίσκονται οι Toro Rosso και Force India, με τους Perez και Gasly σταθερά πάνω από τους team-mates τους αλλά και εκτός των βαθμολογούμενων θέσεων, ενώ στις τελευταίες θέσεις του grid μαίνεται η μάχη ανάμεσα στους πιλότους της Sauber και της Williams, με τον Sergey Sirotkin να δείχνει να έχει το πάνω χέρι με την 15η και 16η θέση του στις σημερινές δοκιμές, την ώρα που ο έτερος πιλότος της Williams, Lance Stroll αντιμετώπισε εκ νέου σοβαρά προβλήματα με την FW41 και έμεινε πολύ μακριά από τον Ρώσο στην τελευταία θέση.
Το αυριανό πρόγραμμα της Formula 1 περιλαμβάνει τις Ελεύθερες Δοκιμές 3 στις 06:00 και τις Κατατακτήριες Δοκιμές στις 09:00, αποκλειστικά από το Cosmote Sport 5HD ενώ η εκκίνηση στον αγώνα της Κυριακής θα δοθεί στις 09:10 ώρα Ελλάδος.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!