Ο Kimi Raikkonen πήρε μια σπουδαία νίκη στο Austin, την πρώτη του μετά την επιστροφή του στην Scuderia σε έναν φανταστικό αγώνα και έδωσε παράταση στην στέψη του Lewis Hamilton. Τρίτος ο Βρετανός, δεύτερος από 18ος ο Max Verstappen.
Μετά από 2044 μέρες ανομβρίας, πολλοί είχαν πιστέψει πως ο Kimi Raikkonen δεν θα ξανακέρδιζε ποτέ σε αγώνα Formula 1. Πράγματι, ο Φινλανδός είχε ένα σερί τεσσάρων και πλέον σεζόν χωρίς νίκη μετά την
επιστροφή του στην Ferrari και όλα έδειχναν πως, με μόνο τέσσερις αγώνες να απομένουν, αυτή η περίοδος θα διαρκούσε μάλλον για πάντα.
Κι όμως. Σε ένα φανταστικό αγώνα στο Austin, που δεν θα μπορούσε να παραχθεί ούτε στα πιο τρελά όνειρα των πιο αισιόδοξων οπαδών του σπορ, ο Kimi Raikkonen κέρδισε. Με οδήγηση, όχι βγαλμένη από τις παλιές λαμπρές μέρες του, τότε που ακόμα ήταν ένας υπερ-ιπτάμενος Φινλανδός αλλά από τα χρόνια της ωριμότητάς του. Ήταν ένας Kimi σαν το παλιό καλό κρασί. Ο Raikkonen εκμεταλλεύτηκε την ultrasoft γόμα που κουβαλούσε από τις κατατακτήριες δοκιμές και την δύναμη του κινητήρα της Ferrari και προσπέρασε τον Lewis Hamilton στην εκκίνηση. Από εκεί και έπειτα ήταν ένας αγώνας διαχείρισης για τον “Iceman”, που είδε τον αντίπαλό του να τον προσπερνάει κάνοντας pit-stop νωρίς για να εκμεταλλευτεί την ύπαρξη του Virtual Safety Car αλλά να μην καταφέρει να βγάλει τον αγώνα με ένα σετ soft γόμας και να αναγκάζεται να ξαναμπεί στο pitlane για μια δεύτερη στάση. Αυτή που κόστισε τελικά στον Lewis Hamilton και την νίκη.
Ανάμεσα στους δύο βρέθηκε βέβαια και ο Max Verstappen. Ο νεαρός Ολλανδός έκανε τον αγώνα της ζωής του, εκκινώντας από την 18η θέση, μετά την σπασμένη ανάρτηση στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές και την αλλαγή κιβωτίου στην οποία προχώρησαν οι μηχανικοί της Red Bull, κάνοντας αλλεπάλληλα προσπεράσματα στους πρώτους γύρους και εκμεταλλευόμενος την εξαιρετική στρατηγική της ομάδας του. Ο Verstappen έκανε κάπως έτσι το undercut στον Valtteri Bottas, επωφελήθηκε από την σύγκρουση του Sebastian Vettel με τον Daniel Ricciardo στον πρώτο γύρο και την συνακόλουθη εγκατάλειψη του team-mate του και αναρριχήθηκε στις θέσεις του βάθρου, σε μια μαγική εμφάνιση.
Κάπως έτσι, και με τον Hamilton στην τρίτη θέση, μόλις μία πάνω από τον Sebastian Vettel, η μάχη του τίτλου μεταφέρεται στο Mexico City, εκεί όπου ο Βρετανός είχε πάρει τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του μόλις πέρυσι, και πάλι απέναντι στον Γερμανό της Scuderia. Αντίθετα, στους Κατασκευαστές, η Ferrari ξαναμπήκε πιο δυναμικά στην μάχη, καθώς η μόλις πέμπτη θέση του Valtteri Bottas, που δέχθηκε προσπέρασμα στους τελευταίους γύρους από τον Vettel, μείωσε αισθητά την συγκομιδή των «Ασημί Βελών» έναντι της Scuderia.
Από εκεί και πέρα, την έκτη και έβδομη θέση κατέλαβαν οι δύο Renault με τον Nico Hulkenberg πάνω από τον Carlos Sainz Jr, ένα αποτέλεσμα που βοηθά πολύ την Γαλλική φίρμα να καταλάβει την τέταρτη θέση στους κατασκευαστές, πάνω από την Haas. Κι αυτό, γιατί οι Αμερικάνοι δεν είχαν καλά αποτελέσματα στον εντός έδρας αγώνα τους, με τον Romain Grosjean να εγκαταλείπει πολύ νωρίς, έχοντας συγκρουστεί με τον επίσης εγκαταλείψαντα, Charles Leclerc και τον Kevin Magnussen να τερματίζει μόλις στην ένατη θέση, ανάμεσα στις δύο Force India, των Ocon και Perez.
Εκτός δεκάδας έμειναν οι δύο Toro Rosso, που εκκινούσαν από την τελευταία σειρά του grid, έχοντας φορέσει τις αναβαθμισμένες μονάδες ισχύος της Honda, με τον Brendon Hartley 11ο και τον Pierre Gasly στην 14η θέση.
Ανάμεσά τους, τερμάτισαν ο Marcus Ericsson και ο Stoffel Vandoorne ενώ την λίστα όσων πήραν κατάταξη συμπληρώνουν ο Sergey Sirotkin και ο Lance Stroll. Αντίθετα, για άλλο ένα Grand Prix δεν κατάφερε να τερματίσει ο Fernando Alonso, ύστερα από μια σφοδρή σύγκρουση που είχε με την Williams του Καναδού στον πρώτο γύρο.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Μετά από 2044 μέρες ανομβρίας, πολλοί είχαν πιστέψει πως ο Kimi Raikkonen δεν θα ξανακέρδιζε ποτέ σε αγώνα Formula 1. Πράγματι, ο Φινλανδός είχε ένα σερί τεσσάρων και πλέον σεζόν χωρίς νίκη μετά την
επιστροφή του στην Ferrari και όλα έδειχναν πως, με μόνο τέσσερις αγώνες να απομένουν, αυτή η περίοδος θα διαρκούσε μάλλον για πάντα.
Κι όμως. Σε ένα φανταστικό αγώνα στο Austin, που δεν θα μπορούσε να παραχθεί ούτε στα πιο τρελά όνειρα των πιο αισιόδοξων οπαδών του σπορ, ο Kimi Raikkonen κέρδισε. Με οδήγηση, όχι βγαλμένη από τις παλιές λαμπρές μέρες του, τότε που ακόμα ήταν ένας υπερ-ιπτάμενος Φινλανδός αλλά από τα χρόνια της ωριμότητάς του. Ήταν ένας Kimi σαν το παλιό καλό κρασί. Ο Raikkonen εκμεταλλεύτηκε την ultrasoft γόμα που κουβαλούσε από τις κατατακτήριες δοκιμές και την δύναμη του κινητήρα της Ferrari και προσπέρασε τον Lewis Hamilton στην εκκίνηση. Από εκεί και έπειτα ήταν ένας αγώνας διαχείρισης για τον “Iceman”, που είδε τον αντίπαλό του να τον προσπερνάει κάνοντας pit-stop νωρίς για να εκμεταλλευτεί την ύπαρξη του Virtual Safety Car αλλά να μην καταφέρει να βγάλει τον αγώνα με ένα σετ soft γόμας και να αναγκάζεται να ξαναμπεί στο pitlane για μια δεύτερη στάση. Αυτή που κόστισε τελικά στον Lewis Hamilton και την νίκη.
Ανάμεσα στους δύο βρέθηκε βέβαια και ο Max Verstappen. Ο νεαρός Ολλανδός έκανε τον αγώνα της ζωής του, εκκινώντας από την 18η θέση, μετά την σπασμένη ανάρτηση στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές και την αλλαγή κιβωτίου στην οποία προχώρησαν οι μηχανικοί της Red Bull, κάνοντας αλλεπάλληλα προσπεράσματα στους πρώτους γύρους και εκμεταλλευόμενος την εξαιρετική στρατηγική της ομάδας του. Ο Verstappen έκανε κάπως έτσι το undercut στον Valtteri Bottas, επωφελήθηκε από την σύγκρουση του Sebastian Vettel με τον Daniel Ricciardo στον πρώτο γύρο και την συνακόλουθη εγκατάλειψη του team-mate του και αναρριχήθηκε στις θέσεις του βάθρου, σε μια μαγική εμφάνιση.
Κάπως έτσι, και με τον Hamilton στην τρίτη θέση, μόλις μία πάνω από τον Sebastian Vettel, η μάχη του τίτλου μεταφέρεται στο Mexico City, εκεί όπου ο Βρετανός είχε πάρει τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο του μόλις πέρυσι, και πάλι απέναντι στον Γερμανό της Scuderia. Αντίθετα, στους Κατασκευαστές, η Ferrari ξαναμπήκε πιο δυναμικά στην μάχη, καθώς η μόλις πέμπτη θέση του Valtteri Bottas, που δέχθηκε προσπέρασμα στους τελευταίους γύρους από τον Vettel, μείωσε αισθητά την συγκομιδή των «Ασημί Βελών» έναντι της Scuderia.
Από εκεί και πέρα, την έκτη και έβδομη θέση κατέλαβαν οι δύο Renault με τον Nico Hulkenberg πάνω από τον Carlos Sainz Jr, ένα αποτέλεσμα που βοηθά πολύ την Γαλλική φίρμα να καταλάβει την τέταρτη θέση στους κατασκευαστές, πάνω από την Haas. Κι αυτό, γιατί οι Αμερικάνοι δεν είχαν καλά αποτελέσματα στον εντός έδρας αγώνα τους, με τον Romain Grosjean να εγκαταλείπει πολύ νωρίς, έχοντας συγκρουστεί με τον επίσης εγκαταλείψαντα, Charles Leclerc και τον Kevin Magnussen να τερματίζει μόλις στην ένατη θέση, ανάμεσα στις δύο Force India, των Ocon και Perez.
Εκτός δεκάδας έμειναν οι δύο Toro Rosso, που εκκινούσαν από την τελευταία σειρά του grid, έχοντας φορέσει τις αναβαθμισμένες μονάδες ισχύος της Honda, με τον Brendon Hartley 11ο και τον Pierre Gasly στην 14η θέση.
Ανάμεσά τους, τερμάτισαν ο Marcus Ericsson και ο Stoffel Vandoorne ενώ την λίστα όσων πήραν κατάταξη συμπληρώνουν ο Sergey Sirotkin και ο Lance Stroll. Αντίθετα, για άλλο ένα Grand Prix δεν κατάφερε να τερματίσει ο Fernando Alonso, ύστερα από μια σφοδρή σύγκρουση που είχε με την Williams του Καναδού στον πρώτο γύρο.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!