Ο Lewis Hamilton κέρδισε και στην Suzuka, είναι μια ανάσα από τον πέμπτο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του, την ώρα που ο Sebastian Vettel συνεχίζει να αυτοκαταστρέφεται.
Ο Lewis Hamilton είχε κάνει ως σήμερα το τέλειο Σαββατοκύριακο. Πρώτος σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, πρώτος και στις κατατακτήριες, με μοναδική «παραφωνία» την ήττα του για μερικά εκατοστά του
δευτερολέπτου στο Q2 από τον team-mate του.
Σήμερα έμενε να βάλει το τελευταίο κομμάτι στο παζλ και να πλησιάσει έτι περαιτέρω στον πέμπτο παγκόσμιο τίτλο του, που θα τον φέρει στα ίσα με τον σπουδαίο Juan Manuel Fangio, 61 χρόνια μετά το αντίστοιχο επίτευγμα του θρυλικού Αργεντινού πιλότου.
Έτσι κι έγινε. Με άψογη και μετρημένη οδήγηση και με μια άρτια εκτέλεση της εξίσου άρτιας στρατηγικής της ομάδας του, ο Βρετανός πήρε την νίκη στο Ιαπωνικό Grand Prix, οδηγώντας μάλιστα στην πρωτοπορία για κάθε έναν από τους 53 γύρους του αγώνα και χάνοντας μονάχα τον ταχύτερο γύρο από τον Sebastian Vettel στο φινάλε, κάτι που του στέρησε το έκτο Grand Slam της καριέρας του.
Αυτό ήταν βέβαια το μόνο που έχασε από τον μεγάλο του αντίπαλο σήμερα, αφού ο Vettel, που εκκινούσε μόλις όγδοος, μετά τις καταστροφικές για αυτόν χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, δεν κατάφερε να αναρριχηθεί πέραν της έκτης θέσης στο φινάλε. Ή μάλλον τα κατάφερε και μάλιστα πολύ γρήγορα, όντας τέταρτος μετά τους πρώτους λίγους γύρους του αγώνα. Ύστερα όμως, επανεμφάνισε τον κακό φετινό του εαυτό, που αποτελεί και τον μεγαλύτερο του δαίμονα. Σε μια βιαστική προσπάθεια να περάσει τον Max Verstappen που ήταν τρίτος αλλά είχε ήδη αποκομίσει μία ποινή πέντε δευτερολέπτων από την μάχη του με τον Kimi Raikkonen, ο Vettel ακούμπησε με τον Ολλανδό, είχε τετακέ και έπεσε στην 19η θέση. Από εκεί, ο δρόμος της επιστροφής στους βαθμούς ήταν μακρύς για τον Γερμανό πρώην πρωταθλητή, που κατάφερε τελικά να περισυλλέξει μόλις οκτώ, που όμως τον κρατούν, μαθηματικά έστω, ακόμα στο κυνήγι του φετινού τίτλου.
Τα άσχημα νέα για την Ferrari όμως δεν τέλειωσαν εκεί, καθώς ο Kimi Raikkonen που εκκίνησε τον αγώνα τέταρτος και ήταν έτοιμος να πάρει την τρίτη θέση όταν ο Max Verstappen θα εξέτιε την ποινή των 5 δευτερολέπτων, είδε αμφότερες τις Red Bull, τόσο του Ολλανδού, όσο και του εκπληκτικού Daniel Ricciardo που είχε ανέβει πέμπτος ως εκείνο το σημείο, κερδίζοντας δέκα ολόκληρες θέσεις, να καταφέρνουν το overcut, που είχε ως συνέπεια ο πολύπειρος Φινλανδός να μείνει μακριά από το βάθρο και η Ferrari μόλις στο 5-6 στον τερματισμό.
Από εκεί και έπειτα, πίσω από την πρώτη εξάδα των Hamilton-Bottas-Verstappen-Ricciardo-Raikkonen και Vettel, την θέση του «best of the rest» κέρδισε με μια εντυπωσιακή κίνηση σε ανύποπτο χρόνο επί του Romain Grosjean, ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός, παρότι εκκίνησε με το μειονέκτημα της supersoft γόμας έναντι του Γάλλου και δύο θέσεις πίσω από εκείνον, κατάφερε να εκμεταλλευτεί τον εξαιρετικό ρυθμό αγώνα της Force India, τερματίζοντας τελικά μάλιστα με μια υγιή διαφορά οκτώ δευτερολέπτων μπροστά από τον πιλότο της Haas.
Η δεκάδα συμπληρώθηκε από τον Esteban Ocon, που τερμάτισε ένατος με την δεύτερη Force India αλλά και τον Carlos Sainz Jr, που χάρισε τον τελευταίο βαθμό στην Renault σε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για την Γαλλική ομάδα.
Εκτός δεκάδας έμειναν έτσι αμφότερες οι δύο Toro Rosso, σε ένα ιδιαίτερα απογοητευτικό απόγευμα για τους Ιταλούς, που στον εντός έδρας αγώνα της Honda και μετά το πολύ ενθαρρυντικό 6-7 που είχαν σκοράρει στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, ήλπιζαν σε κάτι πολύ καλύτερο στον σημερινό αγώνα από την 11η θέση του Pierre Gasly και την 13η του Brendon Hartley.
Παρόμοια είναι τα συναισθήματα και στο στρατόπεδο της Sauber, η οποία είχε δείξει θετικά σημάδια την Παρασκευή αλλά δεν μπόρεσε να τα μετουσιώσει σε κάτι καλό σε κατατακτήριες και αγώνα. Ο Charles Leclerc, που εκκινούσε από την δέκατη θέση είχε ένα πολύ δύσκολο έργο μετά τις δύο συγκρούσεις του, αρχικά με τον Kevin Magnussen στην προσπάθειά του να τον προσπεράσει και έπειτα με τον team-mate του κατά την επανεκκίνηση και οδηγήθηκε εν τέλει στην εγκατάλειψη, ενώ ο Marcus Ericsson δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από την 12η θέση, εκκινώντας τελευταίος στο grid.
Από εκεί και έπειτα στην τελευταία τετράδα του τερματισμού βρέθηκαν ξανά τα δίδυμα δύο εκ των ιστορικότερων ομάδων της Formula 1, οι οποίες όμως παραπαίουν την φετινή σεζόν. Ο Fernando Alonso ηγήθηκε του group των πιλότων των McLaren και Williams, με τον Stoffel Vandoorne να ακολουθεί ενώ οι Sergey Sirotkin και Lance Stroll έμειναν στην 16η και 17η θέση αντίστοιχα.
Τέλος, εκτός του Leclerc, την καρώ σημαία δεν είδαν και οι Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen, με αμφότερους να έχουν πολλά προβλήματα που δεν τους επέτρεψαν να κινηθούν ανταγωνιστικά για το μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα.
|Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Ο Lewis Hamilton είχε κάνει ως σήμερα το τέλειο Σαββατοκύριακο. Πρώτος σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, πρώτος και στις κατατακτήριες, με μοναδική «παραφωνία» την ήττα του για μερικά εκατοστά του
δευτερολέπτου στο Q2 από τον team-mate του.
Σήμερα έμενε να βάλει το τελευταίο κομμάτι στο παζλ και να πλησιάσει έτι περαιτέρω στον πέμπτο παγκόσμιο τίτλο του, που θα τον φέρει στα ίσα με τον σπουδαίο Juan Manuel Fangio, 61 χρόνια μετά το αντίστοιχο επίτευγμα του θρυλικού Αργεντινού πιλότου.
Έτσι κι έγινε. Με άψογη και μετρημένη οδήγηση και με μια άρτια εκτέλεση της εξίσου άρτιας στρατηγικής της ομάδας του, ο Βρετανός πήρε την νίκη στο Ιαπωνικό Grand Prix, οδηγώντας μάλιστα στην πρωτοπορία για κάθε έναν από τους 53 γύρους του αγώνα και χάνοντας μονάχα τον ταχύτερο γύρο από τον Sebastian Vettel στο φινάλε, κάτι που του στέρησε το έκτο Grand Slam της καριέρας του.
Αυτό ήταν βέβαια το μόνο που έχασε από τον μεγάλο του αντίπαλο σήμερα, αφού ο Vettel, που εκκινούσε μόλις όγδοος, μετά τις καταστροφικές για αυτόν χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, δεν κατάφερε να αναρριχηθεί πέραν της έκτης θέσης στο φινάλε. Ή μάλλον τα κατάφερε και μάλιστα πολύ γρήγορα, όντας τέταρτος μετά τους πρώτους λίγους γύρους του αγώνα. Ύστερα όμως, επανεμφάνισε τον κακό φετινό του εαυτό, που αποτελεί και τον μεγαλύτερο του δαίμονα. Σε μια βιαστική προσπάθεια να περάσει τον Max Verstappen που ήταν τρίτος αλλά είχε ήδη αποκομίσει μία ποινή πέντε δευτερολέπτων από την μάχη του με τον Kimi Raikkonen, ο Vettel ακούμπησε με τον Ολλανδό, είχε τετακέ και έπεσε στην 19η θέση. Από εκεί, ο δρόμος της επιστροφής στους βαθμούς ήταν μακρύς για τον Γερμανό πρώην πρωταθλητή, που κατάφερε τελικά να περισυλλέξει μόλις οκτώ, που όμως τον κρατούν, μαθηματικά έστω, ακόμα στο κυνήγι του φετινού τίτλου.
Τα άσχημα νέα για την Ferrari όμως δεν τέλειωσαν εκεί, καθώς ο Kimi Raikkonen που εκκίνησε τον αγώνα τέταρτος και ήταν έτοιμος να πάρει την τρίτη θέση όταν ο Max Verstappen θα εξέτιε την ποινή των 5 δευτερολέπτων, είδε αμφότερες τις Red Bull, τόσο του Ολλανδού, όσο και του εκπληκτικού Daniel Ricciardo που είχε ανέβει πέμπτος ως εκείνο το σημείο, κερδίζοντας δέκα ολόκληρες θέσεις, να καταφέρνουν το overcut, που είχε ως συνέπεια ο πολύπειρος Φινλανδός να μείνει μακριά από το βάθρο και η Ferrari μόλις στο 5-6 στον τερματισμό.
Από εκεί και έπειτα, πίσω από την πρώτη εξάδα των Hamilton-Bottas-Verstappen-Ricciardo-Raikkonen και Vettel, την θέση του «best of the rest» κέρδισε με μια εντυπωσιακή κίνηση σε ανύποπτο χρόνο επί του Romain Grosjean, ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός, παρότι εκκίνησε με το μειονέκτημα της supersoft γόμας έναντι του Γάλλου και δύο θέσεις πίσω από εκείνον, κατάφερε να εκμεταλλευτεί τον εξαιρετικό ρυθμό αγώνα της Force India, τερματίζοντας τελικά μάλιστα με μια υγιή διαφορά οκτώ δευτερολέπτων μπροστά από τον πιλότο της Haas.
Η δεκάδα συμπληρώθηκε από τον Esteban Ocon, που τερμάτισε ένατος με την δεύτερη Force India αλλά και τον Carlos Sainz Jr, που χάρισε τον τελευταίο βαθμό στην Renault σε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για την Γαλλική ομάδα.
Εκτός δεκάδας έμειναν έτσι αμφότερες οι δύο Toro Rosso, σε ένα ιδιαίτερα απογοητευτικό απόγευμα για τους Ιταλούς, που στον εντός έδρας αγώνα της Honda και μετά το πολύ ενθαρρυντικό 6-7 που είχαν σκοράρει στις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές, ήλπιζαν σε κάτι πολύ καλύτερο στον σημερινό αγώνα από την 11η θέση του Pierre Gasly και την 13η του Brendon Hartley.
Παρόμοια είναι τα συναισθήματα και στο στρατόπεδο της Sauber, η οποία είχε δείξει θετικά σημάδια την Παρασκευή αλλά δεν μπόρεσε να τα μετουσιώσει σε κάτι καλό σε κατατακτήριες και αγώνα. Ο Charles Leclerc, που εκκινούσε από την δέκατη θέση είχε ένα πολύ δύσκολο έργο μετά τις δύο συγκρούσεις του, αρχικά με τον Kevin Magnussen στην προσπάθειά του να τον προσπεράσει και έπειτα με τον team-mate του κατά την επανεκκίνηση και οδηγήθηκε εν τέλει στην εγκατάλειψη, ενώ ο Marcus Ericsson δεν κατάφερε κάτι περισσότερο από την 12η θέση, εκκινώντας τελευταίος στο grid.
Από εκεί και έπειτα στην τελευταία τετράδα του τερματισμού βρέθηκαν ξανά τα δίδυμα δύο εκ των ιστορικότερων ομάδων της Formula 1, οι οποίες όμως παραπαίουν την φετινή σεζόν. Ο Fernando Alonso ηγήθηκε του group των πιλότων των McLaren και Williams, με τον Stoffel Vandoorne να ακολουθεί ενώ οι Sergey Sirotkin και Lance Stroll έμειναν στην 16η και 17η θέση αντίστοιχα.
Τέλος, εκτός του Leclerc, την καρώ σημαία δεν είδαν και οι Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen, με αμφότερους να έχουν πολλά προβλήματα που δεν τους επέτρεψαν να κινηθούν ανταγωνιστικά για το μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα.
|Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!