Η πρώτη μέρα δράσης στους δρόμους του Μονακό ολοκληρώθηκε με τις Mercedes των Hamilton και Bottas ξανά στην κορυφή των χρόνων και ενώ σύσσωμο το paddock αποτίει φόρο τιμής στην μνήμη του Niki Lauda.
Οι πρώτες δύο ελεύθερες δοκιμές ενόψει του Κυριακάτικου Grand Prix του Μονακό ολοκληρώθηκαν σήμερα, Πέμπτη, κατά παράβαση του παραδοσιακού τριήμερου προγράμματος της Formula 1, αλλά
τηρώντας τον «άγραφο νόμο» που θέλει τους δρόμους του Πριγκιπάτου να ανοίγουν στους κατοίκους την Παρασκευή για να εξυπηρετηθούν εν μέσω της μηχανοκίνητης μανίας που κατακυριεύει όλη την εβδομάδα το μικρό κρατίδιο στις όχθες της Μεσογείου.
Πέρα όμως από τον συννεφιασμένο καιρό, που έκρυβε το ήλιο και άφηνε στο σκοτάδι το μεγαλύτερο κομμάτι της πίστας ολόκληρη την μέρα και προμηνύει την βροχή που προβλέπεται ενόψει κατατακτήριων δοκιμών, βαριά έπεφτε πάνω από την πίστα και η σκιά του σπουδαίου Niki Lauda, που έφυγε από την ζωή στα 70 του χρόνια πριν λίγες μονάχα ημέρες.
Πιλότοι και ομάδες, πάνω και κάτω στο paddock απέτιαν τα πρεπά στον Αυστριακό τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, είτε ντύνοντας με τα απαραίτητα αποχαιρετιστήρια μηνύματα τα μονοθέσιά τους, είτε φορώντας ειδικά χρώματα προς τιμήν του στα κράνη τους. Πιο επηρεασμένη από όλες, είναι η ομάδα της Mercedes, που εκτός της αφιέρωσης στο ρύγχος του μονοθεσίου της, που γράφει «Danke Niki», αποφάσισε να βάψει μόνιμα κόκκινο ένα από τα ασημί αστεράκια που φέρει στο κάλυμμα του κινητήρα της W10, στην μνήμη του μη-εκτελεστικού προέδρου της αγωνιστικής ομάδας, που κατείχε την θέση μέχρι και τον θάνατό του.
Παρ ’όλα αυτά, οι δύο πιλότοι της ομάδας μπήκαν με άγριες διαθέσεις στην πίστα και σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους σε αμφότερες τις περιόδους δοκιμών, κάνοντας το 1-3 το πρωί και το 1-2 το απόγευμα, με πολύ μικρές διαφορές στην μάχη που δίνουν μεταξύ τους για τον φετινό τίτλο. Ο Lewis Hamilton ηγήθηκε σε αμφότερες τις περιόδους του Valtteri Bottas, με τα «Ασημί Βέλη» να δείχνουν τα φαβορί για ένα έκτο συνεχόμενο ‘1-2’ αυτό το τριήμερο, επίδοση που θα αποτελεί ρεκόρ. Στο άμεσο κυνήγι της Mercedes δεν βρίσκεται αυτή την φορά η Ferrari, αλλά η Red Bull, η οποία παραδοσιακά έχει πολύ δυνατές επιδόσεις στους στενούς δρόμους του Μονακό. Ο Max Verstappen ήταν δεύτερος το πρωί, ανάμεσα στις δύο W10, έμεινε όμως μόλις έκτος το απόγευμα, ύστερα από ένα πρόβλημα στο ψυγείο. Αντίθετα, ο Pierre Gasly δεν μπόρεσε σε καμία από τις δύο περιόδους να απειλήσει ιδιαίτερα τους πρωτοπόρους και έμεινε στην έκτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα.
Αδύναμες να ακολουθήσουν σε ρυθμό τους Verstappen και Mercedes δείχνουν οι δύο Ferrari, που απείχαν πάνω από μισό δευτερόλεπτο από τα «Ασημί Βέλη» των Γερμανών το απόγευμα και μοιάζουν να ετοιμάζονται για άλλο ένα δύσκολο τριήμερο. Ο Sebastian Vettel ήταν πέμπτος στο FP1 και τρίτος στο FP2, ενώ ο Charles Leclerc που φαινόταν πιο δυνατός από τον ομόσταυλό του το πρωί, έπεσε στην 10η θέση το απόγευμα με επαναλαμβανόμενα παράπονα από την συμπεριφορά των φρένων του. Στην μάχη των «best of the rest» έναν πολύ εντυπωσιακό πέμπτο χρόνο σημείωσε στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές ο Alexander Albon, ανεβάζοντας την Toro Rosso στην πέμπτη θέση της κατάταξης, ύστερα από ένα μέτριο πρωινό και ενώ ο ομόσταυλός του, Daniil Kvyat βρισκόταν μόλις στην 14η θέση. Από εκεί και πέρα, οι Haas και Alfa Romeo ήταν σταθερά στην δεκάδα σε αμφότερες τις περιόδους, με τους Αμερικανούς να φέρνουν δύο μονοθέσια εντός αυτής στην ταραχώδη πρώτη περίοδο και τους Ιταλούς να απαντούν με τους Giovinazzi και Raikkonen στην όγδοη και ένατη θέση στην δεύτερη.
Κι αυτό παρότι αμφότερες οι VF19 των Grosjean και Magnussen είδαν την μαύρη σημαία το πρωί σε ένα περίεργο συμβάν, όταν η ομάδα έχασε την ενδοεπικοινωνία και την τηλεμετρία αμφότερων των μονοθεσίων και ζήτησε από την FIA να τους δείξει την μαύρη σημαία ώστε να ειδοποιηθούν να επιστρέψουν στα pits. Πολύ καλή εικόνα το πρωί είχε και η Renault. Η Γαλλική φίρμα όμως υποχώρησε δραστικά το απόγευμα και πολλά ερωτηματικά άρχισαν ξανά να ανακύπτουν στους μηχανικούς των Γάλλων τόσο στην πίστα όσο και στο Enstone, στην προσπάθειά τους να επαναφέρουν την ομάδα στον ανταγωνισμό. Μέτρια εικόνα και για τις McLaren και Racing Point με αμφότερες τις ομάδες να μην μπαίνουν στην δεκάδα σε κάποια από τις δύο περιόδους δοκιμών. Ιδιαίτερα προβλήματα αντιμετώπισε ο Lance Stroll, στο δεύτερο ροζ μονοθέσιο, που έμεινε προτελευταίος το πρωί και 18ος το απόγευμα ενώ και ο Carlos Sainz Jr έχασε πολύτιμο χρόνο με πρόβλημα στα ηλεκτρονικά που τον περιόρισε σε μόλις τέσσερις γύρους στο FP1. Τέλος, στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται σταθερά οι δύο Williams, οι οποίες όμως δείχνουν να πλησιάζουν στους πιο άμεσους ανταγωνιστές τους, με τον George Russell μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Stroll στην απογευματινή περίοδο.
Η δράση στο Μονακό συνεχίζεται το Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στην 13:00 και τις Κατατακτήριες στις 16:00 το μεσημέρι, με όλα τα τεκταινόμενα να μεταδίδονται τόσο από το ΕΡΤ SPORTS HD όσο και από το Cosmote Sport5HD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Οι πρώτες δύο ελεύθερες δοκιμές ενόψει του Κυριακάτικου Grand Prix του Μονακό ολοκληρώθηκαν σήμερα, Πέμπτη, κατά παράβαση του παραδοσιακού τριήμερου προγράμματος της Formula 1, αλλά
τηρώντας τον «άγραφο νόμο» που θέλει τους δρόμους του Πριγκιπάτου να ανοίγουν στους κατοίκους την Παρασκευή για να εξυπηρετηθούν εν μέσω της μηχανοκίνητης μανίας που κατακυριεύει όλη την εβδομάδα το μικρό κρατίδιο στις όχθες της Μεσογείου.
Πέρα όμως από τον συννεφιασμένο καιρό, που έκρυβε το ήλιο και άφηνε στο σκοτάδι το μεγαλύτερο κομμάτι της πίστας ολόκληρη την μέρα και προμηνύει την βροχή που προβλέπεται ενόψει κατατακτήριων δοκιμών, βαριά έπεφτε πάνω από την πίστα και η σκιά του σπουδαίου Niki Lauda, που έφυγε από την ζωή στα 70 του χρόνια πριν λίγες μονάχα ημέρες.
Πιλότοι και ομάδες, πάνω και κάτω στο paddock απέτιαν τα πρεπά στον Αυστριακό τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, είτε ντύνοντας με τα απαραίτητα αποχαιρετιστήρια μηνύματα τα μονοθέσιά τους, είτε φορώντας ειδικά χρώματα προς τιμήν του στα κράνη τους. Πιο επηρεασμένη από όλες, είναι η ομάδα της Mercedes, που εκτός της αφιέρωσης στο ρύγχος του μονοθεσίου της, που γράφει «Danke Niki», αποφάσισε να βάψει μόνιμα κόκκινο ένα από τα ασημί αστεράκια που φέρει στο κάλυμμα του κινητήρα της W10, στην μνήμη του μη-εκτελεστικού προέδρου της αγωνιστικής ομάδας, που κατείχε την θέση μέχρι και τον θάνατό του.
Παρ ’όλα αυτά, οι δύο πιλότοι της ομάδας μπήκαν με άγριες διαθέσεις στην πίστα και σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους σε αμφότερες τις περιόδους δοκιμών, κάνοντας το 1-3 το πρωί και το 1-2 το απόγευμα, με πολύ μικρές διαφορές στην μάχη που δίνουν μεταξύ τους για τον φετινό τίτλο. Ο Lewis Hamilton ηγήθηκε σε αμφότερες τις περιόδους του Valtteri Bottas, με τα «Ασημί Βέλη» να δείχνουν τα φαβορί για ένα έκτο συνεχόμενο ‘1-2’ αυτό το τριήμερο, επίδοση που θα αποτελεί ρεκόρ. Στο άμεσο κυνήγι της Mercedes δεν βρίσκεται αυτή την φορά η Ferrari, αλλά η Red Bull, η οποία παραδοσιακά έχει πολύ δυνατές επιδόσεις στους στενούς δρόμους του Μονακό. Ο Max Verstappen ήταν δεύτερος το πρωί, ανάμεσα στις δύο W10, έμεινε όμως μόλις έκτος το απόγευμα, ύστερα από ένα πρόβλημα στο ψυγείο. Αντίθετα, ο Pierre Gasly δεν μπόρεσε σε καμία από τις δύο περιόδους να απειλήσει ιδιαίτερα τους πρωτοπόρους και έμεινε στην έκτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα.
Αδύναμες να ακολουθήσουν σε ρυθμό τους Verstappen και Mercedes δείχνουν οι δύο Ferrari, που απείχαν πάνω από μισό δευτερόλεπτο από τα «Ασημί Βέλη» των Γερμανών το απόγευμα και μοιάζουν να ετοιμάζονται για άλλο ένα δύσκολο τριήμερο. Ο Sebastian Vettel ήταν πέμπτος στο FP1 και τρίτος στο FP2, ενώ ο Charles Leclerc που φαινόταν πιο δυνατός από τον ομόσταυλό του το πρωί, έπεσε στην 10η θέση το απόγευμα με επαναλαμβανόμενα παράπονα από την συμπεριφορά των φρένων του. Στην μάχη των «best of the rest» έναν πολύ εντυπωσιακό πέμπτο χρόνο σημείωσε στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές ο Alexander Albon, ανεβάζοντας την Toro Rosso στην πέμπτη θέση της κατάταξης, ύστερα από ένα μέτριο πρωινό και ενώ ο ομόσταυλός του, Daniil Kvyat βρισκόταν μόλις στην 14η θέση. Από εκεί και πέρα, οι Haas και Alfa Romeo ήταν σταθερά στην δεκάδα σε αμφότερες τις περιόδους, με τους Αμερικανούς να φέρνουν δύο μονοθέσια εντός αυτής στην ταραχώδη πρώτη περίοδο και τους Ιταλούς να απαντούν με τους Giovinazzi και Raikkonen στην όγδοη και ένατη θέση στην δεύτερη.
Κι αυτό παρότι αμφότερες οι VF19 των Grosjean και Magnussen είδαν την μαύρη σημαία το πρωί σε ένα περίεργο συμβάν, όταν η ομάδα έχασε την ενδοεπικοινωνία και την τηλεμετρία αμφότερων των μονοθεσίων και ζήτησε από την FIA να τους δείξει την μαύρη σημαία ώστε να ειδοποιηθούν να επιστρέψουν στα pits. Πολύ καλή εικόνα το πρωί είχε και η Renault. Η Γαλλική φίρμα όμως υποχώρησε δραστικά το απόγευμα και πολλά ερωτηματικά άρχισαν ξανά να ανακύπτουν στους μηχανικούς των Γάλλων τόσο στην πίστα όσο και στο Enstone, στην προσπάθειά τους να επαναφέρουν την ομάδα στον ανταγωνισμό. Μέτρια εικόνα και για τις McLaren και Racing Point με αμφότερες τις ομάδες να μην μπαίνουν στην δεκάδα σε κάποια από τις δύο περιόδους δοκιμών. Ιδιαίτερα προβλήματα αντιμετώπισε ο Lance Stroll, στο δεύτερο ροζ μονοθέσιο, που έμεινε προτελευταίος το πρωί και 18ος το απόγευμα ενώ και ο Carlos Sainz Jr έχασε πολύτιμο χρόνο με πρόβλημα στα ηλεκτρονικά που τον περιόρισε σε μόλις τέσσερις γύρους στο FP1. Τέλος, στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται σταθερά οι δύο Williams, οι οποίες όμως δείχνουν να πλησιάζουν στους πιο άμεσους ανταγωνιστές τους, με τον George Russell μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Stroll στην απογευματινή περίοδο.
Η δράση στο Μονακό συνεχίζεται το Σάββατο με τις τρίτες ελεύθερες δοκιμές στην 13:00 και τις Κατατακτήριες στις 16:00 το μεσημέρι, με όλα τα τεκταινόμενα να μεταδίδονται τόσο από το ΕΡΤ SPORTS HD όσο και από το Cosmote Sport5HD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!