Η Formula 1 επιστρέφει στο Monaco για το ετήσιο Grand Prix στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου, το διεθνές jet set και η αφρόκρεμα της υψηλής κοινωνίας επιβιβάζεται στα σκάφη της με προορισμό την Γαλλική Ριβιέρα και οι κινητήρες ζεσταίνονται για το πιο μαγικό τετραήμερο της χρονιάς.
«The jewel in the crown». Έτσι αποκαλείται εδώ και μερικές δεκαετίες το πιο διάσημο Grand Prix του πλανήτη και το πιο ξεχωριστό event στο ετήσιο γαϊτανάκι των πιλότων στις τέσσερις ηπείρους. Το μαγικό
τετραήμερο έφτασε λοιπόν για άλλη μια χρονιά και ετοιμάζεται να ξανοιχτεί μπροστά μας, αρχής γενομένης από την Πέμπτη, την πρώτη μέρα αγωνιστικής δράσης στους δρόμους του μικρού κρατιδίου που βρέχεται από την Μεσόγειο και αποτελεί παγκόσμια πρωτεύουσα του διεθνούς jet set. Πέμπτη, καθώς οι δρόμοι οφείλουν να ανοίξουν στο κοινό την Παρασκευή, έτσι ώστε οι Μονεγάσκοι να εξυπηρετηθούν εν μέσω μιας εβδομάδας που τα πάντα «παγώνουν» στο Πριγκιπάτο και όλοι αναμένουν την άφιξη των 20 μονομάχων της Formula 1 και του συρφετού των celebrities που τους ακολουθεί.
Για άλλη μια χρονιά και τηρώντας την παράδοση, το Grand Prix του Μονακό, που αποτελεί και κομμάτι του άτυπου ‘Triple Crown of Motorsport’ το οποίο κυνηγούν πρώτιστα ο Fernando Alonso και δευτερευόντως και ο Juan Pablo Montoya, αναμένεται να συμπέσει με τα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης του πρωταθλήματος των Indycars, τα οποία με την σειρά τους συγκαταλέγονται κι αυτά στην ιερή τριπλέτα των πιο διάσημων αγώνων πίστας στον πλανήτη. Εκεί δεν θα βρίσκεται βέβαια ο Fernando Alonso, που δεν κατάφερε να φέρει την McLaren του στα 33 ταχύτερα μονοθέσια που θα λάβουν εκκίνηση το βράδυ της Κυριακής εν μέσω του Ευρωπαϊκού εκλογικού πυρετού αλλά θα βρίσκονται πλείστοι όσοι πρώην «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» της Formula 1, όπως ο προπέρσινος νικητής του Indy 500 Takuma Sato, ο Alexander Rossi, που γεύτηκε το… γάλα της επιτυχίας το 2016 αλλά και ο μέχρι πρότινος βασικός πιλότος της Sauber, Marcus Ericsson.
Αυτό που δεν ξέρουμε είναι αν κάπου κοντά στην Ινδιανάπολη θα βρίσκεται και ο «Αρσέν Λουπέν του Μόντε Κάρλο» που χτύπησε το 2004 κατά την διάρκεια του Grand Prix, κλέβοντας ένα διαμάντι αξίας 400 χιλιάδων ευρώ και ο οποίος δεν έμελλε να βρεθεί ποτέ. Όχι, η ιστορία αυτή δεν είναι βγαλμένη από κάποιο από τα πολυάριθμα μυθιστορήματα του Λεμπλάν στα οποία πρωταγωνιστεί ο Γάλλος «αριστοκράτης-λωποδύτης» αλλά από την πραγματική ζωή και πιο συγκεκριμένα από την ιστορία της ομάδας της Jaguar που πράγματι έχασε ένα τέτοιο διαμάντι ενώ συμμετείχε στο Μονεγάσικο Grand Prix 15 χρόνια νωρίτερα.
Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, πρέπει να σημειώσουμε πως η Αγγλική ομάδα είχε συνάψει συμφωνία ενόψει της «ναυαρχίδας» των αγώνων Formula 1 για να προμοτάρει με έναν μάλλον ιδιαίτερο, ευφάνταστο και αρκετά κοστοβόρο τρόπο την δεύτερη από τις τρεις ταινίες της σειράς ταινιών Ocean’s, όπερ μεθερμηνευόμενον εστί στα Ελληνικά, «Η συμμορία των 12».
Για τις ανάγκες αυτού του promotion, τα δύο μονοθέσια της Jaguar, με την κωδική ονομασία R5, που βρίσκονταν στα χέρια των Mark Webber και Christian Klien, δέχτηκαν μια ειδική περιποίηση ενόψει του έκτου αγώνα της σεζόν και παρέλαβαν από ένα πανάκριβο διαμάντι έκαστο στο ρύγχος τους. Η ιδέα αυτή, αν και όχι ιδιαίτερα έξυπνη, συλλογιζόμενος κανείς πόσο συχνά «τραυματίζεται» μια εμπρόσθια πτέρυγα κατά την διάρκεια ενός Grand Prix, φάνηκε άψογη στους παραγωγούς και συντελεστές της ταινίας και κάπως έτσι τα δύο μονοθέσια πήραν εκκίνηση με δύο διαμάντια στο ρύγχος τους, δανεισμένα από τον Ισραηλινό οίκο Steinmetz και συνάμα ανασφάλιστα.
Δεν πέρασαν παρά μονάχα λίγες στροφές ώσπου η κωμικοτραγική αυτή ιστορία να κορυφωθεί και να λάβει το τέλος που της άρμοζε εξαρχής. Ανάμεσα στο χάος του πρώτου γύρου του αγώνα, ο Christian Klien έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην στροφή Loews, την πιο αργή του καλενταρίου και έπεσε στον τοίχο καταστρέφοντας το μπροστινό μέρος του μονοθεσίου του. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το διαμάντι να πέσει στον δρόμο, να χαθεί και να κάνει κάποιον επίδοξο αριστοκράτη-λωποδύτη ακόμα πιο πλούσιο, κατά 400.000$. Έναν «αριστοκράτη» ο οποίος δεν έμελλε να βρεθεί και να πιαστεί ποτέ.Κι αν η εποχή του glitz and glamour εντός πίστας μοιάζει να έχει παρέλθει οριστικά για την κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ, το Grand Prix του Monaco δεν παύει να αποτελεί τον πιο διάσημο προορισμό της χρονιάς, καταδεικνύοντας σε όλους τι ήταν και εν μέρει τι είναι ακόμα η Formula 1. Ένα σπορ μαχητών του δρόμου για τους αθεράπευτα πλούσιους αυτού του κόσμου.
«The jewel in the crown». Έτσι αποκαλείται εδώ και μερικές δεκαετίες το πιο διάσημο Grand Prix του πλανήτη και το πιο ξεχωριστό event στο ετήσιο γαϊτανάκι των πιλότων στις τέσσερις ηπείρους. Το μαγικό
τετραήμερο έφτασε λοιπόν για άλλη μια χρονιά και ετοιμάζεται να ξανοιχτεί μπροστά μας, αρχής γενομένης από την Πέμπτη, την πρώτη μέρα αγωνιστικής δράσης στους δρόμους του μικρού κρατιδίου που βρέχεται από την Μεσόγειο και αποτελεί παγκόσμια πρωτεύουσα του διεθνούς jet set. Πέμπτη, καθώς οι δρόμοι οφείλουν να ανοίξουν στο κοινό την Παρασκευή, έτσι ώστε οι Μονεγάσκοι να εξυπηρετηθούν εν μέσω μιας εβδομάδας που τα πάντα «παγώνουν» στο Πριγκιπάτο και όλοι αναμένουν την άφιξη των 20 μονομάχων της Formula 1 και του συρφετού των celebrities που τους ακολουθεί.
Για άλλη μια χρονιά και τηρώντας την παράδοση, το Grand Prix του Μονακό, που αποτελεί και κομμάτι του άτυπου ‘Triple Crown of Motorsport’ το οποίο κυνηγούν πρώτιστα ο Fernando Alonso και δευτερευόντως και ο Juan Pablo Montoya, αναμένεται να συμπέσει με τα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης του πρωταθλήματος των Indycars, τα οποία με την σειρά τους συγκαταλέγονται κι αυτά στην ιερή τριπλέτα των πιο διάσημων αγώνων πίστας στον πλανήτη. Εκεί δεν θα βρίσκεται βέβαια ο Fernando Alonso, που δεν κατάφερε να φέρει την McLaren του στα 33 ταχύτερα μονοθέσια που θα λάβουν εκκίνηση το βράδυ της Κυριακής εν μέσω του Ευρωπαϊκού εκλογικού πυρετού αλλά θα βρίσκονται πλείστοι όσοι πρώην «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» της Formula 1, όπως ο προπέρσινος νικητής του Indy 500 Takuma Sato, ο Alexander Rossi, που γεύτηκε το… γάλα της επιτυχίας το 2016 αλλά και ο μέχρι πρότινος βασικός πιλότος της Sauber, Marcus Ericsson.
Αυτό που δεν ξέρουμε είναι αν κάπου κοντά στην Ινδιανάπολη θα βρίσκεται και ο «Αρσέν Λουπέν του Μόντε Κάρλο» που χτύπησε το 2004 κατά την διάρκεια του Grand Prix, κλέβοντας ένα διαμάντι αξίας 400 χιλιάδων ευρώ και ο οποίος δεν έμελλε να βρεθεί ποτέ. Όχι, η ιστορία αυτή δεν είναι βγαλμένη από κάποιο από τα πολυάριθμα μυθιστορήματα του Λεμπλάν στα οποία πρωταγωνιστεί ο Γάλλος «αριστοκράτης-λωποδύτης» αλλά από την πραγματική ζωή και πιο συγκεκριμένα από την ιστορία της ομάδας της Jaguar που πράγματι έχασε ένα τέτοιο διαμάντι ενώ συμμετείχε στο Μονεγάσικο Grand Prix 15 χρόνια νωρίτερα.
Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, πρέπει να σημειώσουμε πως η Αγγλική ομάδα είχε συνάψει συμφωνία ενόψει της «ναυαρχίδας» των αγώνων Formula 1 για να προμοτάρει με έναν μάλλον ιδιαίτερο, ευφάνταστο και αρκετά κοστοβόρο τρόπο την δεύτερη από τις τρεις ταινίες της σειράς ταινιών Ocean’s, όπερ μεθερμηνευόμενον εστί στα Ελληνικά, «Η συμμορία των 12».
Για τις ανάγκες αυτού του promotion, τα δύο μονοθέσια της Jaguar, με την κωδική ονομασία R5, που βρίσκονταν στα χέρια των Mark Webber και Christian Klien, δέχτηκαν μια ειδική περιποίηση ενόψει του έκτου αγώνα της σεζόν και παρέλαβαν από ένα πανάκριβο διαμάντι έκαστο στο ρύγχος τους. Η ιδέα αυτή, αν και όχι ιδιαίτερα έξυπνη, συλλογιζόμενος κανείς πόσο συχνά «τραυματίζεται» μια εμπρόσθια πτέρυγα κατά την διάρκεια ενός Grand Prix, φάνηκε άψογη στους παραγωγούς και συντελεστές της ταινίας και κάπως έτσι τα δύο μονοθέσια πήραν εκκίνηση με δύο διαμάντια στο ρύγχος τους, δανεισμένα από τον Ισραηλινό οίκο Steinmetz και συνάμα ανασφάλιστα.
Δεν πέρασαν παρά μονάχα λίγες στροφές ώσπου η κωμικοτραγική αυτή ιστορία να κορυφωθεί και να λάβει το τέλος που της άρμοζε εξαρχής. Ανάμεσα στο χάος του πρώτου γύρου του αγώνα, ο Christian Klien έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην στροφή Loews, την πιο αργή του καλενταρίου και έπεσε στον τοίχο καταστρέφοντας το μπροστινό μέρος του μονοθεσίου του. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το διαμάντι να πέσει στον δρόμο, να χαθεί και να κάνει κάποιον επίδοξο αριστοκράτη-λωποδύτη ακόμα πιο πλούσιο, κατά 400.000$. Έναν «αριστοκράτη» ο οποίος δεν έμελλε να βρεθεί και να πιαστεί ποτέ.Κι αν η εποχή του glitz and glamour εντός πίστας μοιάζει να έχει παρέλθει οριστικά για την κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ, το Grand Prix του Monaco δεν παύει να αποτελεί τον πιο διάσημο προορισμό της χρονιάς, καταδεικνύοντας σε όλους τι ήταν και εν μέρει τι είναι ακόμα η Formula 1. Ένα σπορ μαχητών του δρόμου για τους αθεράπευτα πλούσιους αυτού του κόσμου.
Το φετινό πρόγραμμα για το Grand Prix του Monaco περιλαμβάνει την Πέμπτη τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών, στις 12:00 και 16:00 ώρα Ελλάδος αντίστοιχα, ενώ η δράση συνεχίζεται με διάλειμμα μίας ημέρας, το Σάββατο, με τις τρίτες ελεύθερες στην 13:00 και τις Κατατακτήριες στις 16:00 το μεσημέρι. Την Κυριακή, ο μεγάλος αγώνας θα λάβει εκκίνηση στις 16:10 με όλη την δράση του τετραημέρου να καλύπτεται από το ΕΡΤ SPORTS HD και το Cosmote Sport 5HD.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!