Ομάδες και πιλότοι της Formula 1 επιστρέφουν στην Βαρκελώνη για τον πέμπτο αγώνα της σεζόν, ύστερα από δύο εξαντλητικούς μήνες υπερπόντιων ταξιδιών στην Αυστραλασία και ξεκινούν μάλλον για τελευταία φορά την ευρωπαϊκή τους περιπλάνηση από μία πίστα που ξέρουν καλύτερα και από το σπίτι τους.
Πριν από κάτι παραπάνω από δύο μήνες, οι δέκα ομάδες και τα ισάριθμα μονοθέσιά τους κατέφθαναν σαν άλλα αραβικά καραβάνια στην Ισπανία, με σκοπό να αγκυροβολήσουν για ένα διβδόμάδο στο Circuit de
Barcelona-Catalunya και να τεστάρουν στα όρια τις αντοχές, τόσο των πολυμελών αποστολών τους, όσο και των άρτι συναρμολογηθέντων μονοθεσίων τους ενόψει της εξαντλητικής χρονιάς που έμελλε να ακολουθήσει.
Φεύγοντας από εκεί, την 1η του Μάρτη, η εικόνα των Χειμερινών Δοκιμών έφερνε την Ferrari πρώτο και αδιαφιλονίκητο φαβορί, όχι απλά για να μονοπωλήσει την κορυφή των χρόνων στο Albert Park μερικές μέρες αργότερα, αλλά και για να προχωρήσει όλο τον δρόμο μέχρι την κατάκτηση του μηχανοκίνητου «Ιερού Δισκοπότηρου» στις αρχές του Δεκέμβρη. Ταυτόχρονα, το Ισπανικό Grand Prix ήταν «σημαδεμένο» στα καλεντάρια όλων των ομάδων ως το ύστατο deadline, έως το οποίο θα πρέπει να έχουν έτοιμα τα αναβαθμισμένα μονοθέσιά τους, που θα αντικαθιστούσαν και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα ραφίναραν και θα βελτίωναν τις εκδόσεις αυτών που εμφανίστηκαν στα τέσσερα πρώτα ‘flyaways’, σε Αυστραλία, Μπαχρέιν, Κίνα και Αζερμπαϊτζάν.
Λίγο καιρό μονάχα αργότερα, και άμα τη επιστροφή των ομάδων και των -20 πλέον- μονοθεσίων στα paddocks της Ισπανικής πίστας, πολλά πράγματα είναι διαφορετικά από τις κρύες μέρες του μηχανοκίνητου χειμώνα. Αρχικά, η Mercedes προελαύνει για άλλη μία σεζόν από κορυφή σε κορυφή, σκοράροντας τέσσερα συναπτά ‘1-2’ στους ισάριθμους πρώτους αγώνες της σεζόν, σπάζοντας κάθε ρεκόρ που είχε σημειωθεί από την Williams FW14B και τους Nigel Mansell και Ricardo Patrese στο ξεκίνημα της ιστορικής για την Βρετανική ομάδα σεζόν του 1992, τότε που ο ‘Il Leone’ και ο Ιταλός ομόσταυλός του, είχαν ξεκινήσει την χρονιά με τρία συναπτά ‘1-2’ και το απόλυτο των βαθμών ύστερα από τα τρία πρώτα Grand Prix. Κατά μια μαγική σύμπτωση, ήταν και πάλι στην Ισπανία και την πίστα της Βαρκελώνης, που ο Michael Schumacher έσπασε το «δίπολο» της ομάδας του Sir Frank, εκμεταλλευόμενος την έξοδο του Patrese, υπό καταρρακτώδη βροχή στην αρχή του αγώνα.
Το ίδιο ευελπιστεί να κάνει και η Scuderia Ferrari την Κυριακή το απόγευμα, ύστερα από μια περίοδο που μαστίστηκε από έντονες αναταράξεις, ταραχές και εσωστρέφεια, αποκοτιές της αδυναμίας των Κόκκινων να εκμεταλλευτούν την υπεροχή που είχαν εμφανίσει στις δοκιμές του Χειμώνα επί Καταλανικού εδάφους. Επιστρέφοντας σε μια πίστα, που οι πιλότοι, οι μηχανικοί και οι «παροικούντες την μηχανοκίνητη Ιερουσαλήμ» ξέρουν καλύτερα και από την παλάμη του χεριού τους, η SF90 έρχεται με εκτεταμένες αναβαθμίσεις, πιο σπουδαία εκ των οποίων ο δεύτερος κινητήρας των Ιταλών για την φετινή σεζόν, που αναμένεται ακόμα πιο ισχυρός από τον προηγούμενο, ο οποίος και αποτελούσε το «class of the field» ως τώρα.
Εκτός από την Scuderia, σχεδόν όλες οι ομάδες (εκτός της λαβωμένης Williams) επανέρχονται στην Ισπανία με μερικώς ή και ολικώς αναβαθμισμένα μονοθέσια, που σε μερικές περιπτώσεις θα μπορούσαν κάλλιστα να κληθούν B-specs, όταν αυτό ήταν της ομάδας, μέχρι και τα μέσα των ‘00s. Συνάμα, για πρώτη φορά φέτος στήνονται στα paddocks και τα τεράστια, ευρύχωρα, φιλόξενα και υπερπολυτελή motorhomes των ομάδων, τα οποία επιστρατεύονται στους Ευρωπαϊκούς αγώνες για να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση σε μηχανικούς και πιλότους μεταξύ των εξουθενωτικών περιόδων. Τα motorhomes, που ως συνηθίζεται έκαναν κι αυτά… ντεμπούτο μαζί με τα αναβαθμισμένα μονοθέσια στο ξεκίνημα της εβδομάδας, με την άφιξη των ομάδων στην πίστα.
Μία πίστα που έχοντας διοργανώσει αγώνες Grand Prix για πάνω από 30 χρόνια και όντας το «σπίτι» των Χειμερινών Δοκιμών εξέλιξης από όταν αυτές συμπτύχθηκαν και ομαδοποιήθηκαν για λόγους κόστους, μπορεί κάλλιστα να διεκδικεί τις δάφνες της κλασικής, ακόμα κι αν συχνά αδικείται στις σχετικές ψηφοφορίες των φαν του αθλήματος. Κάπως έτσι, τα νέα πως οι ιθύνοντες της Liberty Media ετοιμάζουν το πλάνο της αντικατάστασής της, την επόμενη σεζόν από το επανακάμπτον και επίσης ιστορικό Ολλανδικό Grand Prix στο Zandvoort, έπεσε ωσάν κεραυνός εν αιθρία στον κόσμο της Formula 1, μονάχα έναν χρόνο από την απόσυρση (ή το sabbatical) του τοπικού ήρωα και δις παγκόσμιου πρωταθλητή, Fernando Alonso, από το σπορ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το φετινό να είναι πιθανώς το τελευταίο Ισπανικό Grand Prix σε μια μακρά αλυσίδα αγώνων που παραμένει αδιάσπαστη από το 1985, όταν και ήταν η τελευταία σεζόν που ο αγώνας της χώρας της Ιβηρικής έλειπε από το καλεντάρι της Formula 1, ύστερα από την εγκατάλειψη της πίστας στην Jarama της Μαδρίτης από τους ιθύνοντες του σπορ, πίσω στο 1982.
Barcelona-Catalunya και να τεστάρουν στα όρια τις αντοχές, τόσο των πολυμελών αποστολών τους, όσο και των άρτι συναρμολογηθέντων μονοθεσίων τους ενόψει της εξαντλητικής χρονιάς που έμελλε να ακολουθήσει.
Φεύγοντας από εκεί, την 1η του Μάρτη, η εικόνα των Χειμερινών Δοκιμών έφερνε την Ferrari πρώτο και αδιαφιλονίκητο φαβορί, όχι απλά για να μονοπωλήσει την κορυφή των χρόνων στο Albert Park μερικές μέρες αργότερα, αλλά και για να προχωρήσει όλο τον δρόμο μέχρι την κατάκτηση του μηχανοκίνητου «Ιερού Δισκοπότηρου» στις αρχές του Δεκέμβρη. Ταυτόχρονα, το Ισπανικό Grand Prix ήταν «σημαδεμένο» στα καλεντάρια όλων των ομάδων ως το ύστατο deadline, έως το οποίο θα πρέπει να έχουν έτοιμα τα αναβαθμισμένα μονοθέσιά τους, που θα αντικαθιστούσαν και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα ραφίναραν και θα βελτίωναν τις εκδόσεις αυτών που εμφανίστηκαν στα τέσσερα πρώτα ‘flyaways’, σε Αυστραλία, Μπαχρέιν, Κίνα και Αζερμπαϊτζάν.
Λίγο καιρό μονάχα αργότερα, και άμα τη επιστροφή των ομάδων και των -20 πλέον- μονοθεσίων στα paddocks της Ισπανικής πίστας, πολλά πράγματα είναι διαφορετικά από τις κρύες μέρες του μηχανοκίνητου χειμώνα. Αρχικά, η Mercedes προελαύνει για άλλη μία σεζόν από κορυφή σε κορυφή, σκοράροντας τέσσερα συναπτά ‘1-2’ στους ισάριθμους πρώτους αγώνες της σεζόν, σπάζοντας κάθε ρεκόρ που είχε σημειωθεί από την Williams FW14B και τους Nigel Mansell και Ricardo Patrese στο ξεκίνημα της ιστορικής για την Βρετανική ομάδα σεζόν του 1992, τότε που ο ‘Il Leone’ και ο Ιταλός ομόσταυλός του, είχαν ξεκινήσει την χρονιά με τρία συναπτά ‘1-2’ και το απόλυτο των βαθμών ύστερα από τα τρία πρώτα Grand Prix. Κατά μια μαγική σύμπτωση, ήταν και πάλι στην Ισπανία και την πίστα της Βαρκελώνης, που ο Michael Schumacher έσπασε το «δίπολο» της ομάδας του Sir Frank, εκμεταλλευόμενος την έξοδο του Patrese, υπό καταρρακτώδη βροχή στην αρχή του αγώνα.
Το ίδιο ευελπιστεί να κάνει και η Scuderia Ferrari την Κυριακή το απόγευμα, ύστερα από μια περίοδο που μαστίστηκε από έντονες αναταράξεις, ταραχές και εσωστρέφεια, αποκοτιές της αδυναμίας των Κόκκινων να εκμεταλλευτούν την υπεροχή που είχαν εμφανίσει στις δοκιμές του Χειμώνα επί Καταλανικού εδάφους. Επιστρέφοντας σε μια πίστα, που οι πιλότοι, οι μηχανικοί και οι «παροικούντες την μηχανοκίνητη Ιερουσαλήμ» ξέρουν καλύτερα και από την παλάμη του χεριού τους, η SF90 έρχεται με εκτεταμένες αναβαθμίσεις, πιο σπουδαία εκ των οποίων ο δεύτερος κινητήρας των Ιταλών για την φετινή σεζόν, που αναμένεται ακόμα πιο ισχυρός από τον προηγούμενο, ο οποίος και αποτελούσε το «class of the field» ως τώρα.
Εκτός από την Scuderia, σχεδόν όλες οι ομάδες (εκτός της λαβωμένης Williams) επανέρχονται στην Ισπανία με μερικώς ή και ολικώς αναβαθμισμένα μονοθέσια, που σε μερικές περιπτώσεις θα μπορούσαν κάλλιστα να κληθούν B-specs, όταν αυτό ήταν της ομάδας, μέχρι και τα μέσα των ‘00s. Συνάμα, για πρώτη φορά φέτος στήνονται στα paddocks και τα τεράστια, ευρύχωρα, φιλόξενα και υπερπολυτελή motorhomes των ομάδων, τα οποία επιστρατεύονται στους Ευρωπαϊκούς αγώνες για να προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση σε μηχανικούς και πιλότους μεταξύ των εξουθενωτικών περιόδων. Τα motorhomes, που ως συνηθίζεται έκαναν κι αυτά… ντεμπούτο μαζί με τα αναβαθμισμένα μονοθέσια στο ξεκίνημα της εβδομάδας, με την άφιξη των ομάδων στην πίστα.
Μία πίστα που έχοντας διοργανώσει αγώνες Grand Prix για πάνω από 30 χρόνια και όντας το «σπίτι» των Χειμερινών Δοκιμών εξέλιξης από όταν αυτές συμπτύχθηκαν και ομαδοποιήθηκαν για λόγους κόστους, μπορεί κάλλιστα να διεκδικεί τις δάφνες της κλασικής, ακόμα κι αν συχνά αδικείται στις σχετικές ψηφοφορίες των φαν του αθλήματος. Κάπως έτσι, τα νέα πως οι ιθύνοντες της Liberty Media ετοιμάζουν το πλάνο της αντικατάστασής της, την επόμενη σεζόν από το επανακάμπτον και επίσης ιστορικό Ολλανδικό Grand Prix στο Zandvoort, έπεσε ωσάν κεραυνός εν αιθρία στον κόσμο της Formula 1, μονάχα έναν χρόνο από την απόσυρση (ή το sabbatical) του τοπικού ήρωα και δις παγκόσμιου πρωταθλητή, Fernando Alonso, από το σπορ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το φετινό να είναι πιθανώς το τελευταίο Ισπανικό Grand Prix σε μια μακρά αλυσίδα αγώνων που παραμένει αδιάσπαστη από το 1985, όταν και ήταν η τελευταία σεζόν που ο αγώνας της χώρας της Ιβηρικής έλειπε από το καλεντάρι της Formula 1, ύστερα από την εγκατάλειψη της πίστας στην Jarama της Μαδρίτης από τους ιθύνοντες του σπορ, πίσω στο 1982.
Το πρόγραμμα για τον πιθανώς ιστορικό τελευταίο αγώνα επί Ισπανικού εδάφους στην σύγχρονη εποχή, θα ξεκινήσει με τις Ελεύθερες Δοκιμές 1 σήμερα το μεσημέρι στις 12:00 ώρα Ελλάδος, οι οποίες θα ακολουθηθούν από την δεύτερη περίοδο, τέσσερις ώρες αργότερα. Οι τρίτες ελεύθερες δοκιμές θα λάβουν χώρα το Σάββατο στην 13:00 το μεσημέρι, με τις Κατατακτήριες και πάλι στις 16:00 το απόγευμα. Το μεγάλο Grand Prix της Κυριακής, το οποίο θα είναι και το 60ο στην ιστορία, θα λάβει εκκίνηση στις 16:10. Όλη η δράση από την Καταλονία θα μεταδοθεί ζωντανά από τα αθλητικά κανάλια των ΕΡΤ και Cosmote TV.
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!