CarΗellas: Κατατακτήριες GP Ισπανίας: Το φίλτρο του δρυΐδη

Σάββατο 11 Μαΐου 2019

Κατατακτήριες GP Ισπανίας: Το φίλτρο του δρυΐδη

Ο Valtteri Bottas εκτόξευσε την W10 του στην κορυφή των χρόνων, ολόκληρα 634 χιλιοστά του δευτερολέπτου μπροστά από τον Lewis Hamilton με έναν μαγικό γύρο που αποτελεί και το νέο απόλυτο ρεκόρ πίστας στο Montmelo. Πιο πίσω στην τρίτη και πέμπτη θέση οι δύο Ferrari.
Ίσως πλέον να έχει καταντήσει κλισέ αλλά ο φετινός Valtteri Bottas είναι ένας διαφορετικός οδηγός και άνθρωπος από τον συμπαθή Φινλανδό της προπέρσινης μα κυρίως της περσινής σεζόν. Δεν ξέρω αν φταίει
η φυσική και πνευματική προετοιμασία του Χειμώνα, το Φινλανδικό ‘sisu’ ή ο ζωμός κάποιου Φινλανδού ξαδέρφου του Πανοραμίξ, πάντως ο δεύτερος πιλότος της Mercedes έχει βάλει πλώρη για τον φετινό παγκόσμιο τίτλο.
Σκοράροντας την τρίτη συνεχόμενη pole position του, ο ομόσταυλος του Lewis Hamilton εμφανίζεται για πρώτη φορά στα χρονικά ως μια δυναμική απειλή για τον πεντάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, στην τρίτη του σεζόν στα «Ασημί Βέλη» της Mercedes.
Με έναν μαγικό χρόνο, στο 1:15:406, που πέτυχε στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, ο Bottas έσπασε τα χρονόμετρα και εξοβέλισε τις ελπίδες του Hamilton να τον απειλήσει. Ο Βρετανός, περσινός νικητής στο Circuit de Barcelona-Catalunya, δεν κατάφερε καν να πλησιάσει στον μαγικό χρόνο του team-mate του και έμεινε για άλλη μια φορά φέτος στην δεύτερη θέση της εκκίνησης.Τρίτος, πίσω από τις δύο Mercedes τερμάτισε ο Sebastian Vettel, με την Ferrari να υστερεί εμφανώς στην Βαρκελώνη σε σχέση με τα δύο Γερμανικά μονοθέσια. Δίπλα του στο grid θα παραταχθεί ο έξοχος Max Verstappen, που εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Charles Leclerc και σκαρφάλωσε με την RB15 του στην τέταρτη θέση.
Κάπως έτσι, ο Μονεγάσκος, που έχασε κομμάτια του μονοθεσίου του ύστερα από ένα άτσαλο πάτημα στα kerb έμεινε μόλις πέμπτος, ολοκληρώνοντας την απογοητευτική εικόνα για τα μονοθέσια με σήμα το αλογάκι. Δίπλα του στην σχάρα εκκίνησης θα καταταχθεί ο Pierre Gasly, στο καλύτερό του πλασάρισμα σε κατατακτήριες την φετινή σεζόν.

‘Best of the rest’ έμειναν τελικά οι δύο Haas, που στο FP3 έδειξαν ικανές να ακολουθήσουν σε ρυθμό τις δύο Red Bull, δεν κατάφεραν όμως να κρατήσουν αυτό το momentum ενόψει κατατακτηρίων. Κάπως έτσι, ο Romain Grosjean έμεινε έβδομος, δύο δέκατα μακριά από τον Gasly, με τον ομόσταυλό του, Kevin Magnussen με την δεύτερη VF19 μόλις 11 χιλιοστά πιο πίσω.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Daniil Kvyat, που επιβεβαίωσε την εξαιρετική εικόνα της Toro Rosso, φέρνοντας το μονοθέσιό του για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο Q3 καθώς και ο Lando Norris, που ανέκαμψε μετά τις ελεύθερες δοκιμές και κέρδισε στην ενδοοικογενειακή μάχη τον Carlos Sainz Jr, στον εντός έδρας αγώνα του Ισπανού πιλότου.
Ο Sainz δεν κατάφερε να προκριθεί στον τελικό, μένοντας μόλις 12ος, πίσω από την άλλη Toro Rosso του Alexander Albon που κατατάχτηκε 11η.
13ος σε άλλη μια απογοητευτική ημέρα για την Renault, έμεινε ο Daniel Ricciardo, με τον Kimi Raikkonen και τον Sergio Perez να συμπληρώνουν την 15αδα για λογαριασμό των Alfa Romeo και Racing Point αντίστοιχα.
Αμφότερες οι ομάδες είδαν τους πιλότους τους να μένουν στα χαμηλά στρώματα της κατάταξης των κατατακτήριων, με τον Antonio Giovinazzi μόλις 18ο και τον Lance Stroll στην 17η θέση.
16ος ήταν ο δεύτερος πιλότος της Renault, Nico Hulkenberg, ο οποίος είχε έξοδο στην αρχή του Q1, που λάβωσε την R.S.19 του και δεν του έδωσε την δυνατότητα να παλέψει πάνοπλος για την πρόκρισή του στην συνέχεια των κατατακτήριων.
Στις δύο τελευταίες θέσεις του αυριανού grid θα παραταχθούν οι δύο Williams με τον Robert Kubica στην 19η και τον George Russell, ύστερα από την ποινή πέντε θέσεων στο grid που αποκόμισε λόγω αλλαγής κιβωτίου από την σύγκρουσή του με τις μπαριέρες στο FP3, να πέφτει στην 20η παρά την ενθαρρυντική παρουσία τους στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου έδειξε να πλησιάζει τους υπόλοιπους του midfield.
Ο μεγάλος αγώνας αύριο θα ξεκινήσει στις 16:10 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί ζωντανά από το ΕΡΤ SPORTS HD αλλά και από το συνδρομητικό Cosmote Sport5HD. 
Σύνταξη κειμένου: Κωνσταντίνος Μπουράμας
Επισκεφθείτε το Garagistas για περισσότερα νέα από τον κόσμο της F1!