Έχετε ακούσει ότι ανοίγοντας το καλοριφέρ του αυτοκινήτου στο τέρμα ζεστό μπορείτε να σώσετε τον κινητήρα από υπερθέρμανση;
Τι σχέση έχει, όμως, το καλοριφέρ που στέλνει ζεστό αέρα στην καμπίνα με την ψύξη του κινητήρα; Η απάντηση έρχεται από το κύκλωμα ψύξης που, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, έχει δύο ψυγείο. Πέρα από το γνωστό πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα, υπάρχει κι άλλο ένα μικρότερο μέσα στο ταμπλό.
Το πρώτο είναι ένας εναλλάκτης που εκμεταλλεύεται τον εισερχόμενο αέρα για να μειώσει τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού. Το δεύτερο χρησιμοποιεί την αυξημένη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού και, με τη βοήθεια ενός ανεμιστήρα, στέλνει ζεστό αέρα στην καμπίνα όταν εμείς το ενεργοποιήσουμε.
Δείτε επίσης: Επισκευάζοντας ένα Toyota που έκαιγε 1L λάδι / 1000 χλμ (+video)
Άρα εύκολα συμπεραίνουμε ότι τη στιγμή που θα ενεργοποιήσουμε το καλοριφέρ, ο ανεμιστήρας θα στέλνει ζεστό αέρα στην καμπίνα, αλλά ταυτόχρονα θα ψύχει και το μικρό καλοριφέρ. Σε πολλές περιπτώσεις βλαβών, όπως πχ ενός κολλημένου θερμοστάτη, το μικρό ψυγείο είναι ικανό να διατηρήσει το ψυκτικό μέσο σε ικανοποιητική θερμοκρασία αποφεύγοντας κάποια σοβαρότερη βλάβη.
Τι σχέση έχει, όμως, το καλοριφέρ που στέλνει ζεστό αέρα στην καμπίνα με την ψύξη του κινητήρα; Η απάντηση έρχεται από το κύκλωμα ψύξης που, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, έχει δύο ψυγείο. Πέρα από το γνωστό πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα, υπάρχει κι άλλο ένα μικρότερο μέσα στο ταμπλό.
Το πρώτο είναι ένας εναλλάκτης που εκμεταλλεύεται τον εισερχόμενο αέρα για να μειώσει τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού. Το δεύτερο χρησιμοποιεί την αυξημένη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού και, με τη βοήθεια ενός ανεμιστήρα, στέλνει ζεστό αέρα στην καμπίνα όταν εμείς το ενεργοποιήσουμε.
Δείτε επίσης: Επισκευάζοντας ένα Toyota που έκαιγε 1L λάδι / 1000 χλμ (+video)
Άρα εύκολα συμπεραίνουμε ότι τη στιγμή που θα ενεργοποιήσουμε το καλοριφέρ, ο ανεμιστήρας θα στέλνει ζεστό αέρα στην καμπίνα, αλλά ταυτόχρονα θα ψύχει και το μικρό καλοριφέρ. Σε πολλές περιπτώσεις βλαβών, όπως πχ ενός κολλημένου θερμοστάτη, το μικρό ψυγείο είναι ικανό να διατηρήσει το ψυκτικό μέσο σε ικανοποιητική θερμοκρασία αποφεύγοντας κάποια σοβαρότερη βλάβη.
Γνωρίζοντας πλέον το ρόλο του δεύτερου ψυγείου μπορείτε να κατανοήσετε πως θερμαίνεται ο ζεστός αέρας του καλοριφέρ, αλλά και πως μπορείτε να γλιτώσετε μία χειρότερη βλάβη. Ασφαλώς να τονίσουμε ότι ανοίγοντας το καλοριφέρ στο φουλ ζεστό και οδηγώντας με χαμηλό φορτίο-στροφές θα μπορέσετε να μεταφερθείτε με ασφάλεια μέχρι το συνεργείο, αλλά αυτή δεν παύει να είναι μία προσωρινή λύση. Το δευτερεύον ψυγείο δε δημιουργήθηκε για να ψύχει τον κινητήρα. Σε περίπτωση που η θερμοκρασία του ψυκτικού συνεχίζει να αυξάνεται ακινητοποιήστε το αυτοκίνητο και σβήστε τον κινητήρα.