Η ιστορία της ξεκινά πίσω στα τέλη της δεκαετίας του '80, όταν η ιταλική και η πορτογαλική κυβέρνηση θέσπισαν νόμους που προέβλεπαν αυξημένη φορολογία για τα αυτοκίνητα με πάνω από 2.000 κ.εκ. Προκειμένου η BMW να συνεχίσει να προσφέρει μία συμφέρουσα επιλογή με άριστες επιδόσεις, δημιούργησε αποκλειστικά για εκείνες τις αγορές την BMW E30 320is.
Δείτε επίσης: Πωλείται ονειρική BMW M3 με ελάχιστα χιλιόμετρα (+video)
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορεί να ανήκει τυπικά στη σειρά των απλών BMW Σειρά 3, αλλά κάτω από το καπό έκρυβε έναν υποκυβισμένο κινητήρα της M3. Αναφερόμαστε στον γνωστό S14B23, o οποίος με μικρότερη διαδρομή (72,6 χιλιοστά αντί για 84) μετατράπηκε σε S14B20. Δε διέφερε πουθενά αλλού από αυτόν της M3, με την χωρητικότητά του να είναι 1.990 κ.εκ. και την ισχύ να περιορίζεται στους 192 ίππους.